PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowe technologie nie zawsze sprzyjają właścicielom sklepów

Autor: PAP/PSZ
14-02-2018 15:40
Nowe technologie nie zawsze sprzyjają właścicielom sklepów

Właściciele sklepów nie zawsze nadążają za zmieniającymi się trendami.

Fot. Shutterstock

Co czwarty właściciel sklepu stacjonarnego deklaruje rozczarowanie inwestycją w technologię, która zamiast przyciągać klientów do sklepów tworzy bariery pomiędzy konsumentem a marką - donosi serwis Computer Weekly.

  • Przeszło 40 proc. respondentów zauważa, że szersze wykorzystanie nowych technologii przyczyniło się do wzrostu zysków i rozszerzenia działalności.
  • Wraz z upowszechnianiem się smartfonów właściciele sklepów muszą coraz bardziej skupiać się na budowie wielokanałowego doświadczenia sprzedażowego.
  • Z kolei 70 proc. konsumentów uważa, że technologie "radykalnie przekształciły" sposób robienia zakupów i sklepy.
Według badań przeprowadzonych przez Fujitsu, 25 proc. właścicieli sklepów zadeklarowało, że technologia utrudnia im kontakt twarzą w twarz z klientem. Jest to dla nich martwiące przede wszystkim ze względu na rosnącą popularność trendu spersonalizowanych zakupów.

Zaledwie połowa respondentów zadeklarowała posiadanie specjalnie zbudowanej, cyfrowej strategii komunikacyjnej określającej wykorzystanie technologii w biznesie - mówi raport Fujitsu.

Zdaniem dyrektora zarządzającego Fujitsu w Wielkiej Brytanii i Irlandii - Rupala Karii, właściciele sklepów nie będą mogli już dłużej "chować głowy w piasek", jeśli chodzi o cyfrową transformację. Technologia natomiast będzie miała coraz większy wpływ na zachowania konsumentów związane z tym jak i gdzie robią zakupy.

Jednym z gorących tematów w biznesie sprzedażowym jest personalizacja, która staje się coraz bardziej możliwa dzięki wykorzystaniu dużej ilości danych zbieranych za pomocą urządzeń mobilnych. Pozwala to nie tylko zdobyć informacje o klientach, ale też zaoferować im spersonalizowane oferty oraz doświadczenia, których oczekują po wizycie w sklepie.

"Właściciele sklepów nie podchodzą dobrze do technologii. Zamiast skoncentrować się na wykorzystaniu technologii do polepszenia swoich usług i zbudowania lojalności klientów, skupiają się na zwiększonej konkurencji i przemianach we własnym sektorze" - twierdzi Karia.

Czytaj także: Facebook wspólnie z Apple testuje nowe rozwiązania płatności za treści

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 490 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

721 995 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 936 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP