PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Platformy low-code i no-code - aplikacje bez kodowania

Autor: WNP.pl (Jakub Prokop)
06-12-2017 15:00 |  aktualizacja: 06-12-2017 16:22

Osobiście tworzę dużo systemów wykorzystywanych w naszej spółce, a z wykształcenia jestem socjologiem. Programista to niekoniecznie osoba, która potrafi pisać kod - mówi dla WNP.PL wiceprezes tworzącej oprogramowanie krakowskiej firmy Webcon Łukasz Wróbel. Webcon redefiniuje koncepcję wsparcia zarządzania przedsiębiorstwem przez systemy informatyczne wydatnie upraszczając wprowadzanie tzw. dobrych praktyk i zmian organizacyjnych.

Natomiast jeśli aplikacja ma być narzędziem wdrażania najlepszych praktyk w przedsiębiorstwie, to musimy patrzeć z perspektywy centralnej. Możemy sprawić, by kolejny pracownik organizacji, który powinien wykonać następny krok zadania, rzeczywiście otrzyma to zadanie i będzie w stanie dalej pracować. Możemy automatyzować nie tylko pojedyncze stanowiska, ale i całe procesy - end-to-end, od początku do końca procesu. Dlatego uważam, że to w dalszym ciągu działy IT powinny być odpowiedzialne za tworzenie i utrzymywanie aplikacji.

Skoro pracownicy IT ciągle są potrzebni, to na czym polega oszczędność?


- Jeśli od platformy no-code oczekujemy tylko tańszego dostarczania narzędzi, to widzimy zaledwie jakieś 15 proc. potencjalnych korzyści. Platforma nie jest po to, żeby zmniejszyć koszty, tylko po to, żeby przyspieszyć i usprawnić procesy. Żeby nasze przewagi konkurencyjne można było zmieniać, optymalizować i dostosowywać.

Jeżeli biznes nagle wpadnie na pomysł zmiany jakiegoś procesu, to jesteśmy w stanie aplikację obsługującą ten proces dostosować w przeciągu godzin albo dni, a nie miesięcy. To jest największa korzyść.

Firmy coraz częściej chcą automatyzować coraz bardziej złożone czynności. To oznacza, że nie mogą już wykorzystać gotowych rozwiązań, które po prostu leżą na półce i wystarczy je kupić, wdrożyć i używać. Oprogramowanie należy tworzyć. I w ten właśnie sposób buduje się dyferencjację, czyli to, co wyróżnia firmę na tle konkurencji.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 561 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 885 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP