PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Poczta elektroniczna wciąż ważna dla marketingu

Autor: wnp.pl (WGK)
06-12-2016 08:18
Poczta elektroniczna wciąż ważna dla marketingu
Fot. Fotolia

Badanie poczty elektronicznej przez grupę Sare pokazało, że e-mail marketing nie traci na znaczeniu, a najważniejsze dla jego skuteczności jest dobre targetowanie i personalizacja wiadomości. Dzięki temu mailing pozwala na osiągnięcie celów i nie budzi irytacji odbiorców. Wciąż jednak nie wszyscy marketerzy stosują takie narzędzia, brakuje też mechanizmów oceny efektów działań.

Badanie użytkowników poczty elektronicznej dostarcza cennej wiedzy na temat zmieniającego się stosunku internautów, m.in. do wiadomości o treściach reklamowych. Pokazuje również ewolucję działań samych marketerów i tego, jak w dobie szybko zmieniających się technologii, uskuteczniają oni dotarcie do odbiorcy.
– Marketerzy nie doceniają części nowoczesnych rozwiązań, które wkrótce staną się podstawą e-marketingu. Myślę m.in. o omnichannel, działaniach zintegrowanych, czy marketing automation. Aż 49 proc. nie ma systemu integrującego komunikację, 61 proc. nie dokonuje scoringu leadów, prawie połowa nie integruje działań online z offline. W mniejszym stopniu, ale jednak, problemem pozostaje też responsywność – mówi Dariusz Piekarski, prezes spółki Sare.

Selekcjonowanie odbiorców jest potrzebne, ale jeszcze nie w pełni wykorzystywane. Rekordowy odsetek (62 proc.) ankietowanych marketerów zauważył poprawę efektywności swoich kampanii, dzięki podziałowi bazy na konkretne segmenty. Jednak aż 69 proc. respondentów w ogóle nie stosuje targetowania.

Aby e-mail marketing nie był odbierany jako spam, trzeba przede wszystkim działać na potwierdzonych bazach, stosować model double opt-in oraz badać preferencje użytkowników, aby dopasować komunikację do ich potrzeb i zainteresowań. Według raportu, aż 73 proc. użytkowników poczty stosuje filtry antyspamowe, a 50 proc. blokuje wyświetlanie grafik. Badani użytkownicy poczty najczęściej spodziewają się po newsletterze oczekiwanych treści; na drugim miejscu (79 proc.) jest czytelność i przejrzystość wiadomości, a także atrakcyjna grafika. Oczekujemy też wartościowego contentu i bieżących informacji na temat promocji, czy nowości.

– Widać, że chcemy otrzymywać wiadomości i chętnie zapisujemy się do newsletterów. Aż 88 proc. z nas je subskrybuje i, co ciekawe, ta liczba nie zmienia się od 2008 r. Wszystko pod warunkiem, że jesteśmy zainteresowani treścią. Do tego służą narzędzia e-marketingowe SARE – pozwalają docierać z komunikatem właśnie do tych odbiorców, którzy na niego czekają. Dodatkową skuteczność zapewnia omnichannel, będący przyszłością e-marketingu. Wszystko to wymaga zgromadzenia dużej ilości danych o internaucie i zaawansowanej technologii - podsumowuje prezes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE ()

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


46 062 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 402 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP