PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polacy chcą wideo w internecie i chcą za to płacić

Autor: wnp.pl (Katarzyna Walterska)
21-03-2017 14:30
Polacy chcą wideo w internecie i chcą za to płacić
Fot. Fotolia

Statystyczny Polak poświęca średnio 4 godziny dziennie na oglądanie treści wideo. Aż 62 proc. korzysta przy tym z urządzeń mobilnych. Warto podkreślić, że 40 proc. respondentów płaci przynajmniej 51 zł miesięcznie samodzielnie - wynika z raportu firmy doradczej PwC „Wideo: więcej, szybciej, lepiej. Jak cyfrowa rewolucja zmienia rynek treści wideo”.

- W ciągu najbliższych 5 lat rynek wideo ulegnie większym zmianom niż przez ostatnich kilkadziesiąt. Rozwój technologii cyfrowych zmienia bowiem strukturę tej branży, forsując zarówno nowe sposoby produkcji i dystrybucji, ale też monetyzacji treści. W efekcie konsumenci z roku na rok mają o wiele więcej treści do wyboru, dostępnych w dowolnym czasie i zestawie oraz – co bardzo ważne szczególnie w przypadku najmłodszych pokoleń – za pomocą dowolnego urządzenia. Użytkownicy wybierają te marki i platformy, które zapewniają im jakościowo najlepszą ofertę, dbając przy tym o jej indywidualizację i wygodę korzystania - komentuje Michał Kreczmar, dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej w PwC.
Jak wynika z raportu obok tradycyjnych graczy znaczącą rolę odgrywają dziś podmioty niekojarzone dotychczas z branżą mediów i rozrywki, a odbiorcy poszukują filmów na niemal wszystkie tematy, bez względu na to czy interesują ich treści newsowe, sportowe czy poradnikowe.

- O tym, jak bardzo transformacja cyfrowa wpływa na rynek mediów i rozrywki świadczy chociażby fakt, że na świecie już w 2016 roku wydatki na reklamę internetową zrównały się z wydatkami na reklamę telewizyjną. W Polsce, według naszych prognoz, nastąpi to w 2020 r. Co to oznacza dla firm? Przede wszystkim przedefiniowanie swoich modeli biznesowych - komentuje Adam Krasoń, prezes PwC Polska.

Ważne informacje na temat rynku przyniosło pytanie o poziom miesięcznych wydatków na treści wideo, jakie ponoszą ankietowani. Niespełna 22 proc. wskazało, że nie przeznacza na nie ani grosza, na przeciwnym biegunie znalazło się 4,4 proc. ankietowanych, wydających, co miesiąc ponad 120 złotych. Grupa użytkowników deklarujących w badaniu, że nie płacą za treści jest stosunkowo liczna. Jest to spowodowane przede wszystkim dwoma czynnikami. Po pierwsze duża część osób w wieku od 18 do 24 lat choć deklaruje, że korzysta z pakietów kanałów telewizji satelitarnej lub kablowej nie płaci za nie – czynią to bowiem ich rodzice. Z drugiej strony istnieje grupa widzów korzystająca wyłącznie z bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej. Wśród płacących, najliczniejszą grupę stanowią odbiorcy wnoszący opłatę na poziomie od 31 do 50 złotych miesięcznie. Warto podkreślić, że 40 proc. respondentów płaci przynajmniej 51 złotych miesięcznie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 837 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

559 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP