PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polacy coraz rzadziej przeglądają sieć za pomocą tabletów Apple'a

Autor: PAP
18-08-2016 09:39
Polacy coraz rzadziej przeglądają sieć za pomocą tabletów Apple'a
Fot. kunabi brother GmbH/wikimedia, licencja Creative Commons

Od 2013 r. udział iPadów w polskim ruchu internetowym spadł niemal trzykrotnie, równocześnie dwukrotnie wzrósł udział iPhone’ów. Wynika to m.in. z dostępność porównywalnych urządzeń innych producentów, ale też ogólnego spadku zainteresowania tabletami - podała agencja badawcza Gemius.

Gemius przeanalizował odsetek odsłon wykonywanych przez polskich internautów na urządzeniach mobilnych Apple w ciągu ostatnich trzech lat. W tym czasie użytkownicy urządzeń mobilnych giganta z Cupertino wykonywali około jednej piątej rocznych odsłon w polskim internecie. Odsetek ten najwyższy był w 2014 roku - rocznie średnio 23,6 proc. dla obu urządzeń - i stopniowo malał z każdym rokiem, by osiągnąć średnio 20,8 proc. dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku.
Ewolucja praktyk korzystania z urządzeń Apple odzwierciedla trendy, które zachodzą w całej branży mobilnej. International Data Corporation informowała na początku sierpnia, że w ostatnim kwartale zanotowano zmniejszenie popytu na tablety o kolejne 12 proc (nabywców znalazło poniżej 40 mln urządzeń). iPady odpowiadają za 25 proc. sprzedaży, choć pod kontrolą Androida pracuje 65 proc. sprzedanych urządzeń.

Gemius zaobserwował trend spadkowy dla odsłon generowanych z iPadów - internauci sięgają po nie rzadziej niż trzy lata temu. Od 2013 do 2015 r. średni roczny odsetek odsłon wykonywany na tych urządzeniach stracił blisko 6,5 punktu procentowego - z 15,6 proc. w 2013 roku do 9,1 proc. w 2015 roku. Średni odsetek odsłon wykonywanych na iPadach w trakcie pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku wyniósł 6,6 proc.

Pojawienie się smartfonów z większymi ekranami i dorównujących iPadom produktów konkurencji (Android, Windows), a także wydłużenie cyklu korzystania z tabletu dzięki bardziej wydajnym komponentom, znudzenie klientów tymi gadżetami - wszystkie te czynniki wpływają według komentatorów na mniejszą sprzedaż urządzeń Apple.

"Rynek tabletów na całym świecie przeżywa pewien kryzys tożsamości. Po początkowym zachwycie, obecnie klienci mniej chętnie sięgają po te urządzenia i znajduje to odzwierciedlenie w spadku oglądalności z iPadów" - tłumaczy prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego.

"Nie bez znaczenia jest także ekspansja phabletów - dużych telefonów, które rozmiarami przypominają mini tablety - a także coraz większa liczba naprawdę udanych tabletów opartych na Androidzie, choćby seria Galaxy Tab, czy niszowy, choć świetnie dopracowany Pixel" - dodaje Jemielniak.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 196 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

598 936 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 045 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.