PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polski startup ułatwi promocję miast na całym świecie

Autor: PAP
29-10-2016 08:35
Polski startup ułatwi promocję miast na całym świecie
Fot. Shutterstock

Promocji miast zainteresowanych przyciąganiem inwestycji poświęcona była w piątek konferencja w konsulacie RP w Nowym Jorku. Ma temu służyć także platforma internetowa stworzona przez polski startup Cityglobe Inc.

"Naszym celem było pokazanie, jak należy promować miasta jako markę, aby była atrakcyjna dla inwestorów. Zgromadziliśmy ok. 20 radców handlowych z całego świata i kilkadziesiąt osób związanych z międzynarodowym biznesem" - wyliczyła w rozmowie z PAP konsul Sabina Klimek, szefowa Wydziału Promocji, Handlu i Inwestycji (WPHiI) konsulatu nowojorskiego.
Jak dodała, rozwiązaniem dla problemów, z jakimi boryka się wiele ośrodków miejskich na świecie, może być platforma internetowa stworzona przez polską firmę Cityglobe Inc. Ma ona szansę stać się międzynarodowym narzędziem promocji miast.

WPHiI zorganizował konferencję wespół Cityglobe Inc. Jej szef, dr Marek Bańczyk przedstawił koncepcję swego systemu i mówił, jak bardzo jest ona zakorzeniona w historii badań nad miastami.

"Termin gospodarka krajowa jest już trudny do obronienia. Ośrodkiem, w którym wszystko się dzieje, jest teraz miasto. Nawet miasta z tej samej gospodarki narodowej różnią się od siebie daleko bardziej niż kraje. Wszystko co wybieramy jako firma, jeśli chodzi o rozwój gospodarczy, powinno się koncentrować na wyborze tego, do jakiego zmierzamy miasta. Chcemy dać firmom narzędzie, by mogły łatwo zaplanować ekspansję zagraniczną" - wyjaśnił PAP.

Według Bańczyka dzięki platformie internetowej to, co było niegdyś robione przez trzy tygodnie z zespołem konsultantów, można osiągnąć samemu w ciągu kilku godzin w oparciu o dane, których dostarcza Cityglobe Inc. Dana firma może sobie wybrać, gdzie chciałaby rozszerzyć działalność i sprzedaż, znaleźć fabrykę lub otworzyć centrum logistyczne. Musi tylko wiedzieć, co chce zrobić, porównać różne opcje, wybrać najlepsze miejsce i wyszukać tam partnera.

"Chcemy powiedzieć miastom: myliłyście się sądząc, że globalizacja jest dla was za droga. Macie platformę dzięki której możecie zrobić wszystko, przydatną nawet dla takiego miasta, które chce żeby tam ulokować inwestycję" - uzupełnił.

Uczestnicy dyskusji zwracali uwagę na wyzwania i kłopoty na jakie natrafiają. Andrea Maurieres z Francji mówiła, że większość turystów postrzega Paryż jako miasto do zwiedzania, a nie inwestycji. Clara Barreneche z Hiszpanii opowiadała o traktowaniu Barcelony jako świetnego miejsca na wakacje; ale jednocześnie miasto wciąż doświadcza problemów z przyciąganiem kapitału.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 355 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

579 093 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP