PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prognozy dla rynku CRM w nadchodzącym roku

Autor: wnp.pl (WGK)
28-12-2016 10:28
Prognozy dla rynku CRM w nadchodzącym roku
Fot. Shutterstock.com

Współpraca działów sprzedaży i marketingu, mobilne i inteligentne CRM, ochrona danych w chmurze i dopasowanie rozwiązań do wymagań branżowych – takie trendy będą – według firmy eVolpe – obowiązywać w rozwiązaniach CRM w roku 2017.

Według firmy Miller Heiman Group niezwykle ważna jest perfekcyjna współpraca pomiędzy działami sprzedaży i marketingu. W wynikach przeprowadzonych badań „2016 Best Sell Practises” spółka umieściła ją na pierwszym miejscu na liście 12 najbardziej zyskownych działań w przedsiębiorstwach. Podkreślono, że czasy kiedy to działy sprzedaży i marketingu mogły się wzajemnie obwiniać o ilość i jakość leadów sprzedażowych bezpowrotnie minęły. Jednak sama współpraca pomiędzy tymi działami to nie wszystko. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty wszystkie wspólne działania sprzedaży i marketingu powinny koncentrować się na tym czego klienci chcą i potrzebują, a nie na produkcie, który chcemy sprzedać.
Pomocne stanie się oprogramowanie: w dziale sprzedaży należy wdrożyć system klasy CRM, a w dziale marketingu oprogramowanie Marketing Automation. Konieczne jest też przeprowadzenie pełnej integracji danych z obu systemów. Dzięki temu zyskuje się pełną transparentność danych zarówno dla sprzedawców, jak i dla marketerów. Przykładowo sprzedawcy będą wiedzieć o wszystkich działaniach marketingowych realizowanych na bazie danych klientów, na której pracują w systemie CRM. Marketerzy natomiast od razu otrzymają informację o nowych potencjalnych klientach wprowadzonych do systemu CRM, na których mogą rozpocząć realizować kampanie marketingowe.

Tradycyjne aplikacje mobilne dla rozwiązań CRM powoli stają się mało praktyczne wobec coraz bardziej dynamicznie rozwijającego się świata sprzedaży. Taką tezę można wyczytać z artykułu na portalu firmy Sand Hill, szczególnie jeśli zestawi się ją z danymi Gartnera, które pokazują, że w 2016 roku aż 38,8 proc. wszystkich sprzedawców na świecie to pracownicy mobilni. Liczba ta będzie się zwiększać. Gartner przewiduje, że w 2022 roku będzie to już 42,5 poc. wszystkich sprzedawców na świecie. W związku z tym mobilne aplikacje CRM nie powinny jedynie ograniczać się do przeniesienia (i to często z pewnymi ograniczeniami) funkcjonalności systemu CRM dostępnego w sieci firmowej. Powinny one być rzeczywiście mobilne. Jak to osiągnąć? Przede wszystkim dzięki geolokalizacji, sztucznej inteligencji i customizacji.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 033 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP