PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pronar wdrożył system wspierający sprzedaż i produkcję

Autor: PAP
14-11-2016 11:18
Pronar wdrożył system wspierający sprzedaż i produkcję
Fot. Fotolia

Spółka Pronar, producent maszyn rolniczych i recyklingowych wdrożył oprogramowanie SAP Dealer Portal wspierające procesy sprzedażowe i produkcyjne. Prace prowadził zespół specjalistów z firmy Hicron.

Głównymi założeniami wdrożenia były optymalizacje procesu sprzedażowego części zamiennych, zintegrowanie produktów z katalogiem części zamiennych i możliwość lepszej kontroli magazynowej. Było to jedno z najbardziej wzorowych wdrożeń.
Firma Pronar zatrudnia ponad 2000 pracowników, posiada 7 nowoczesnych fabryk, innowacyjne centrum badawczo rozwojowe, lądowiska samolotowe i śmigłowcowe. Jest w całości polska, oferuje m.in. przyczepy rolnicze, ciągniki, maszyny do zbioru zielonki, maszyny komunalne, czy maszyny do recyklingu. Produkcja i sprzedaż zawansowanych technologicznie wyrobów nakłada na producenta konieczność zapewnienia serwisu i części zamiennych na najwyższym światowym poziomie. Na konkurencyjność wpływają szybka dostawa części, profesjonalizm w doborze właściwych elementów, wykwalifikowana kadra i odpowiednie rozwiązania techniczne. W tym roku Pronar postawił na rozwiązanie informatyczne, które pozwoliło zoptymalizować mechanizm dostarczania części zamiennych i usprawnić przekaz informacji i wsparcia dla odbiorcy. Za wdrożenie autorskich rozwiązań, a także standardów funkcjonalnych SAP odpowiada zespół Hicrona.

Innowacje i rozwój od zawsze były domeną Pronaru, wdrożenie nowej platformy było więc kolejnym krokiem firmy w tym kierunku. Głównym założeniem nowego wdrożenia była optymalizacja procesu sprzedażowego części zamiennych, zintegrowanie produktów z katalogiem części zamiennych, możliwość lepszej kontroli dostępności magazynowej i cen produktów oraz przyspieszenie procesów produkcyjnych. – Sam projekt był „nudny” – mówi Gerard Halski, kierownik projektu po stronie Hicrona. – Ale to jest plus, nie minus. Wszystko przebiegało zgodnie z planem. Projekt był dobrze zaplanowany, a całość została zamknięta sprawnie nie tylko dzięki nam, ale także dzięki fenomenalnej organizacji po stronie Pronaru – dodaje.

Zespół Hicron przygotował także wdrożenie autorskiego komponentu SAP – Product Catalog, realizującego proces zarządzania częściami zamiennymi wyrobów, a także optymalizującego pozostałe procesy obsługi dealerskiej. Dzięki temu Pronar umożliwił swoim dealerom bezpośrednie zamawianie części i posługiwanie się katalogami części zamiennych w wersji elektronicznej. – Największym wyzwaniem na tym etapie wdrożenia było opracowanie mechanizmu funkcjonalności wyszukiwania po numerze seryjnym, które w najlepszy możliwy sposób ukazywało konfigurację urządzenia lub maszyny, zakupionego przez klienta końcowego – mówi Piotr Łasiński, Senior Consultant w Hicron.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 837 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

559 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP