PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rekordowe wyniki Cloud Technologies

Autor: WNP.PL (PA)
16-05-2017 10:26
Rekordowe wyniki Cloud Technologies
Fot. Fotolia

Cloud Technologies, notowana na NewConnect spółka specjalizująca się w analizowaniu i dostarczaniu danych o zainteresowaniach internautów oraz data consultingu, osiągnęła w I kwartale 2017 roku 17,03 mln zł przychodów ze sprzedaży i 6,3 mln zł EBITDA. To najlepsze wyniki w sześcioletniej historii firmy.

W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, przychody wzrosły o 157 proc. (z 6,62 mln zł w I kwartale 2016 r.). W sumie wyniosły niemal tyle, ile w całym 2014 r. (wówczas sięgnęły 17,5 mln zł).
O 42 proc. wzrosła także EBITDA. Zysk netto, który wyniósł 2,64 mln zł, był wprawdzie niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, ale saldo obniżyły ujemne różnice kursowe w wysokości 2,44 mln zł. Jak wyjaśnia spółka w raporcie, na koniec okresu wartość posiadanych środków pieniężnych wyniosła 46,82 mln zł, jednak przeważającą walutą jest euro (w sumie 10,76 mln euro).

To kolejny bardzo dobry kwartał Cloud Technologies. IV kwartał 2016 r. spółka zakończyła wzrostem przychodów o 64,7 proc., a zysk netto wzrósł w tym czasie o 78 proc. Również ubiegły rok można zaliczyć do udanych. Przychody Cloud Technologies wzrosły wówczas do 48,1 mln zł (z 32,8 mln zł w 2015 r.). Spółka wypracowała także znaczący zysk netto w wysokości 20,3 mln zł - to o niemal 5,5 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Dobre wyniki finansowe Cloud Technologies to przede wszystkim efekt większego popytu na dane o zainteresowaniach internautów, które spółka już od kilku lat sukcesywnie gromadzi i analizuje. W tej chwili OnAudience.com, czyli autorska platforma DMP warszawskiej spółki przetwarza już ponad 3 mld anonimowych profili internautów ze 187 krajów, analizując ich aktywność, geolokalizację, zainteresowania, intencje i decyzje zakupowe oraz kilka tysięcy innych zmiennych. W sumie to ponad 5 tys. anonimowych cech, dzięki którym firmy mogą lepiej poznać swoich obecnych i potencjalnych klientów. 

- Popyt na dane rośnie, bo rynek stopniowo dojrzewa, a firmy mają coraz większą świadomość tego jak potężnym narzędziem są informacje, które internauci zostawiają w sieci. Do wykorzystania danych, choćby w kampaniach reklamowych online, zachęca je także coraz więcej pozytywnych sygnałów płynących z rynku. Doświadczenia pokazują, że dostarczając dobrze sprofilowany komunikat, zamiast realizowania masowych działań „na chybił trafił”, można zwiększyć skuteczność kampanii nawet kilkunastokrotnie. Dlatego po dane sięgają już nie tylko agencje interaktywne czy domy mediowe, ale także banki czy firmy ubezpieczeniowe, które wzbogacają swoje systemy CRM o informacje, które generują internauci - zwraca uwagę Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

CLOUD [CLD]

kurs:

82.15 PLN -0.84 (-1.01%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 056 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

520 576 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP