PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek analityki danych rośnie w tempie dwucyfrowym

Autor: WNP.PL (WGK)
07-11-2016 09:56
Rynek analityki danych rośnie w tempie dwucyfrowym
Fot. Shutterstock

W 2020 r. wartość światowego rynku Big Data osiągnie 203 mld dolarów. Już w tym roku przekroczy próg 130,1 mld dol. - wynika z raportu „Worldwide Semiannual Big Data and Analytics Spending Guide” firmy IDC. Rynek danych rośnie prawie sześć razy szybciej niż cały rynek IT.

Zdaniem analityków firmy IDC motorem napędowym wzrostu wydatków na analitykę Big Data będą duże firmy, rozumiane jako przedsiębiorstwa zatrudniające ponad 500 pracowników. W 2020 roku skala ich inwestycji w analitykę biznesową prognozowana jest na poziomie aż 154 mld dolarów, co stanowi około 75,8 proc. całego rynku. Pozostała część przypadnie w udziale małym i średnim firmom, które zdaniem IDC pozostaną jednak kluczowymi podmiotami inwestującymi w analitykę danych.
- Dostępność danych, pojawienie się technologii nowego typu oraz biznesowa transformacja, polegająca na stale rosnącym udziale danych w procesach biznesowych, sprzyjają rozwojowi całego tego rynku i usług w obszarze Big Data - mówi Dan Vesset, Group Vice President z działu analityki i zarządzania informacją w IDC. - Prognozujemy, że w tym roku rynek Big Data wzrośnie o 11,3 proc w porównaniu z rokiem ubiegłym. Wówczas globalne wydatki firm na analitykę danych wyniosły 122 mld dolarów. Średnie tempo wzrostu tego rynku do 2020 roku szacujemy na poziomie 11,7 proc. rocznie - dodaje Dan Vesset.

Największym odbiorcą Big Data będzie sektor bankowy. Na zakup tych rozwiązań banki mają przeznaczyć jeszcze w tym roku ponad 17 mld dolarów. Nie bez powodu – dzięki danym, bank ma nie tylko możliwość przeprowadzenia procesu scoringowego klienta w ciągu dosłownie kilku minut. Big Data pozwala też na zautomatyzowanie procesów bankowych i usprawnienie pracy samego banku. Analityka oznacza też szereg korzyści dla klientów.

- Jeszcze kilka lat temu osoby ubiegające się o kredyt musiały przedstawić w placówce banku mnóstwo dokumentów. Dzisiaj całym procesem zarządzają skomplikowane algorytmy, które analizują wiele różnych parametrów za nas, oszczędzając nasz czas - tłumaczy Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies. - Profil internauty często dostarcza bankowcom cenniejszych informacji, niż dokumenty o klientach zgromadzone w teczkach czy w bankowych systemach CRM. Dlatego kluczowe dla banku jest pozyskiwanie danych o swoim kliencie z wielu różnych źródeł. Nie tylko własnych, lecz również tych zewnętrznych. To zaś wymaga integracji bankowych CRM-ów z systemami klasy DMP, czyli Data Management Platforms, pozwalających branży bankowej na lepsze rozpoznanie potrzeb klienta - dodaje Piotr Prajsnar.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 837 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

559 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP