PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek mobile kluczowy w 2016 roku

Autor: wnp.pl (PA)
25-01-2017 13:36
Rynek mobile kluczowy w 2016 roku
Fot. Fotolia

Divante opublikowało trzeci raport e-Commerce Trends 2016-2017, podsumowujący najpopularniejsze trendy technologiczne i biznesowe wśród firm eCommerce w 2016 oraz kierunki rozwoju w roku 2017 i kolejnych latach.

Raport wskazujący trendy na 2017 rok obejmował badanie 60 dyrektorów i menedżerów eCommerce z firm z Europy Zachodniej.
Najczęściej wymienianym rozwiązaniem wskazywanym jako inwestycja technologiczna w 2016 roku było Mobile. Rosnąca popularność mCommerce sprawia także, że uwidaczniają się kolejne trendy w tworzeniu sklepów internetowych, m.in. „mobile first” - czyli przygotowywanie w pierwszej kolejności wersji mobilnej sklepu internetowego czy zaadaptowanie przez sklepy internetowe charakterystycznego dla aplikacji mobilnych stylu material design. Duże znaczenie będą miały także Social Commerce (handel w mediach społecznościowych), jak również Conversational Commerce (wykorzystanie przez marki do komunikacji sprzedażowej popularnych komunikatorów, jak Facebook Messenger czy WhatsApp).

Raport wskazuje też na rosnące znaczenie sztucznej inteligencji. Z jednej strony obserwujemy coraz większą popularność zastosowania botów w kanałach komunikacji z klientem (komunikatory/czaty), z drugiej strony, sukces odnoszą takie urządzenia jak Google Home czy Amazon Echo.

Zmiany obejmą także systemy logistyczne. Według raportu bloga Information Age, ponad 60 proc. klientów wymaga, aby zamówione produkty były dostarczone tego samego dnia, natomiast 82 proc. chce kupować produkty online i odebrać w sklepie. Dodatkowo 45 proc. chce, aby zakupione produkty bezpośrednio w sklepie były dostarczone do domu lub pracy. Jednak pomimo wzrostu możliwości dostawy w tym samym dniu zaobserwowanego w 2016 roku, mniej niż połowa sprzedawców oferowała takie warunki dostawy.

Według Divante, w nowym roku, Internet Rzeczy (Internet of Things) i Big Data będą wspomagać doświadczenia klientów, na przykład optymalizując czas dostawy.

Divante prognozuje także, które firmy będą rozszerzały swój udział w rynku platform eCommerce. Pierwsza trójka to WooCommerce, Magento - dzięki jej wydaniu Magento 2 - i Prestashop. Inne firmy, które zanotują wzrost w 2017 roku to: Demandware, który jest teraz częścią Salesforce i agresywnie pozyskuje klientów oraz OroCommerce - nowa, szybko rozwijająca się platforma eCommerce B2B.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 876 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

560 045 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP