PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sektor MŚP rozumie potrzebę cyfryzacji

Autor: wnp.pl (WGK)
12-12-2016 09:10
Sektor MŚP rozumie potrzebę cyfryzacji
Fot. Shutterstock

Według 80 proc. przedsiębiorców z sektora mikro-, małych i średnich firm nowe technologie cyfrowe pozytywnie wpływają na innowacyjność firmy - wynika z badania Ipsos MORI "Nowoczesne IT w MŚP 2016" zleconego przez Microsoft. Trzy czwarte uważa, że innowacje wzmacniają konkurencyjność, a dwie trzecie twierdzi, że bez nowych technologii nie osiągnie się sukcesu za granicą.

Z „Cyfryzacja polskiego sektora MŚP” opracowanego w oparciu o badania Konfederacji Lewiatan, przedsiębiorstwa cyfrowe wykorzystujące w wysokim stopniu nowe technologie, wiodą prym we wprowadzaniu innowacji. – Firmy cyfrowe są silniej nastawione na innowacje – tak w sferze deklaracji (przydatność inwestycji w innowacje), jak i w sferze realnej. Prawie 50 proc. firm cyfrowych wprowadziło bowiem w badanym okresie innowacje produktowe i niewiele mniej – innowacje marketingowe. Wsparciem w tych działaniach na pewno jest korzystanie z technologii informatycznych – twierdzi dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan.
Zdecydowana większość szefów w firmach MŚP (83 proc.) zgadza się z twierdzeniem, że technologie wspierają innowacyjność biznesu. Tę opinię podziela niewiele ponad 60 proc. pracowników. Przedstawiciele MŚP postrzegają innowacje jako rozwój nowych produktów, które spełnią dotychczas niezaspokojone oczekiwania klientów (80 proc.) oraz zwiększanie efektywności biznesowej w celu minimalizacji kosztowej i podniesienia dochodów (77 proc.). Innowacje to także wdrażanie nowych strategii marketingowych i sposobów dotarcia do klienta (73 proc.). Siedmiu na dziesięciu przyznaje, że jest to także optymalizacja wewnętrznych procesów, które pomagają zwiększyć efektywność operacyjną firmy.

– Inwestycje w nowe technologie wynikają z konieczności budowania przewagi konkurencyjnej i stanowią również warunek przetrwania na rynku. Już 57 proc. przedstawicieli MŚP przyznało, że dostrzega wpływ cyfryzacji na rozwój nowych źródeł przychodów dla biznesu. Obecnie każde przedsiębiorstwo niezależnie od wielkości musi spełniać rosnące wymagania klientów kreując innowacyjne usługi i produkty – komentuje Tomasz Dorf z polskiego oddziału Microsoftu, odpowiedzialny za sektor MŚP.

Wśród powodów wprowadzania innowacji w firmach, reprezentanci sektora wymieniają przede wszystkim chęć podniesienia przychodów (46 proc.) i eliminacji kosztów (47 proc.). Jedynie co piąty pracownik MŚP (18 proc.) zgadza się z twierdzeniem, że przedsiębiorstwo powinno wprowadzać innowacje, aby dostosować swój model biznesowy do zmian na rynku. U naszych zachodnich sąsiadów odsetek ten wzrasta do 29 proc., a średnia europejska jest prawie dwukrotnie wyższa (34 proc.).
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 056 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

520 576 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP