PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Szybki rozwój rynku usług w chmurze

Autor: wnp.pl (PS)
19-04-2017 09:40
Szybki rozwój rynku usług w chmurze
Fot. Shutterstock.com

Światowe przychody ze sprzedaży sprzętu, oprogramowania i usług świadczonych w chmurze, w domenie publicznej i prywatnej, wynoszą 180 mld dolarów, czyli 16 procent z wartego 1,1 biliona dolarów sektora IT przedsiębiorstw.

Rynek ten, niegdyś napędzany przez małe startupy i firmy średniej wielkości, obecnie jest zdominowany przez „maruderów”, którzy stanowią największy i najszybciej rosnący segment konsumentów usług w chmurze.
Dane te przedstawia firma Bain & Company w badaniu tego segmentu zatytułowanym „Zmieniające się oblicza chmury”.

W ciągu ostatnich 6 lat popyt na usługi w chmurze odnotował niespodziewaną i gwałtowną ewolucję.  

Badania Bain & Company z 2011 roku wskazywały, że firmy sprzedające produkty i usługi oparte na chmurze nie do końca potrafią określić, w jaki sposób będą zarabiać pieniądze. Niewiele osób potrafiło wtedy przewidzieć, jak szybko będzie ewoluował rynek usług w chmurze w ciągu najbliższych lat.

W 2011 roku „ostrożni” klienci mieli średnio mniej niż 1 procent swoich aplikacji w chmurze. W 2013 roku było to zaledwie 4 proc., ale już w 2015 roku segment osiągnął punkt przegięcia i w chmurze było już 16 proc. aplikacji.

Przewiduje się, że do 2018 roku odsetek ten sięgnie 30 procent.

- Menedżerowie muszą więc zrozumieć przemianę, jaką przechodzi rynek usług w chmurze i wprowadzić niezbędne zmiany do swoich ofert, strategii rynkowych i modeli operacyjnych, aby skutecznie obsługiwać pojawiających się nowych klientów, którzy do tej pory stali na uboczu – mówi Kazimierz Stańczak, partner w Bain & Company.

Z raportu tej firmy wynika, że tylko około 10 procent przedsiębiorstw dokonuje zakupu usług w chmurze kierując się ceną. Pozostałe 90 proc. chce, żeby ich  takie inwestycje były obojętne kosztowo, ale za to ma motywacje pozakosztowe, takie jak: czas dostępności usług, elastyczność, skalowalność, łatwość użytkowania i bezpieczeństwo.

- Dostawcy usług w chmurze zdali sobie sprawę, że nie mogą konkurować tylko ceną – stwierdza Stańczak. - W rezultacie dodali do swojej oferty usługi, dzięki którym ich platformy są bardziej wartościowe i łatwiejsze w użyciu, a klienci są skłonni zapłacić za te funkcje.

W nadchodzących latach popyt na usługi typu cloud będą coraz silniej napędzać nowi nabywcy, a nowe pola walki konkurencyjnej zastąpią dawne definicje rynkowe.

Ponieważ preferencje nowych klientów ciągle się zmieniają, eksperci Bain&Company uważają, że dostawcy technologii powinni skupić się na trzech kluczowych aspektach: wybrać kilka węższych obszarów, na których chcą konkurować, wybrać te segmenty klientów, które odpowiadają ich potencjałowi oraz przeprowadzić audyt swoich ofert, strategii rynkowej i systemów pod kątem kolejnej fali rozwoju chmury.

Dostawcy technologii, którzy wcześnie zauważą te trendy i maksymalnie efektywnie dostosują do nich swoje oferty i modele operacyjne, zwyciężą.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 876 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

560 045 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP