PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

TVP zaprezentowała nowe narzędzie do pomiaru widowni telewizyjnej

Autor: PAP/rs
10-01-2018 17:26
TVP zaprezentowała nowe narzędzie do pomiaru widowni telewizyjnej

Nowa narzędzie do pomiaru widowni telewizyjnej wykorzystuje dane z ponad 180 tys. gospodarstw domowych

Fot. Shutterstock.com

TVP zaprezentowała nowe narzędzie do pomiaru widowni telewizyjnej, którego wyniki bazują na danych z dekoderów telewizji kablowej. - Jest powszechne odczucie, że dotychczasowe badania nie oddawały rzeczywistości - mówił w środę prezes TVP Jacek Kurski.

  • Nowa narzędzie do pomiaru widowni telewizyjnej wykorzystuje dane z ponad 180 tys. gospodarstw domowych, rozlokowanych w ponad 1500 gminach w Polsce.
  • We współpracy z ekspertami z Instytutu Ekonometrii Szkoły Głównej Handlowej zbudowano model przeliczania danych z dostępnych punktów pomiarowych na wszystkie gospodarstwa domowe w Polsce.
  • Pierwsze wyniki pokazują, że zarówno jakość jak i ilość posiadanych danych pozwalają zbudować bardzo precyzyjny model, który z dużą dokładnością prezentuje wyniki oglądalności prawie 200 kanałów telewizyjnych w Polsce.
Prezes TVP Jacek Kurski podkreślił, że uruchomienie alternatywnego pomiaru oglądalności było jednym z celów zarządu Telewizji Polskiej.

- Jesteśmy u progu pewnej pozytywnej rewolucji w zakresie dostępu do oddających rzeczywistość pomiarów telemetrycznych. (...) To projekt przejściowy, który jest rodzajem pomostu do nowego standardu jaki zostanie - mam nadzieję już w tym roku - implementowany przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji - powiedział w środę Kurski.

Według niego, TVP ma "wątpliwości do dotychczas prezentowanych wyników oglądalności". - Dzięki naszej inicjatywie możemy w końcu skonfrontować wyniki, z których korzysta rynek z naszym zdecydowanie dokładniejszym panelem. Był to jeden z najbardziej ambitnych projektów, z którym się zmierzyliśmy i mieliśmy przeciwko sobie wielu graczy na scenie medialnej, ale dziś mogę powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że odnieśliśmy sukces. Nie chodzi tylko o pomiar oglądalności, ale działania w oparciu o najnowsze technologie tak by kreować coraz lepszą i dynamiczniejszą ramówkę, a także reagować w czasie rzeczywistym na oczekiwania widzów - mówił prezes TVP.

Nowa narzędzie do pomiaru widowni telewizyjnej wykorzystuje dane z ponad 180 tys. gospodarstw domowych, rozlokowanych w ponad 1500 gminach w Polsce, co stanowi około 55 proc. wszystkich gmin w Polsce, z czego prawie 850 gmin to gminy wiejskie. Takie rozproszenie próby badawczej ma zagwarantować jej bardzo dobrą reprezentatywność względem miejsca zamieszkania. Wszystkie dane są anonimowe i zakodowane.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


30 809 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

739 831 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP