PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

TVP zaprezentowała nowe narzędzie do pomiaru widowni telewizyjnej

Autor: PAP/rs
10-01-2018 17:26

TVP zaprezentowała nowe narzędzie do pomiaru widowni telewizyjnej, którego wyniki bazują na danych z dekoderów telewizji kablowej. - Jest powszechne odczucie, że dotychczasowe badania nie oddawały rzeczywistości - mówił w środę prezes TVP Jacek Kurski.

We współpracy z ekspertami z Instytutu Ekonometrii Szkoły Głównej Handlowej zbudowano model przeliczania danych z dostępnych punktów pomiarowych na wszystkie gospodarstwa domowe w Polsce. Jak podkreślił szef zespołu badawczego dr Grzegorz Koloch pierwsze wyniki pokazują, że zarówno jakość jak i ilość posiadanych danych pozwalają zbudować bardzo precyzyjny model, który z dużą dokładnością prezentuje wyniki oglądalności prawie 200 kanałów telewizyjnych w Polsce. Według niego zastosowane podejście pokazuje wyniki oglądalności na podstawie rzeczywistych zachowań widzów przed telewizorami w gospodarstwach domowych.

- W nowej metodzie pomiarowej źródłem danych nie jest panel - tak jak w przypadku badań Nielsena - lecz tzw. ścieżka zwrotna, czyli informacja bezpośrednio z dekoderów o tym jakie kanały telewizyjne są oglądane przez poszczególnych użytkowników. Dzięki temu ta informacja odbierana jest w czasie rzeczywistym, co znaczy, że wyniki mogą być publikowane, poddawane analizie i wykorzystywane podczas procesów decyzyjnych niemal natychmiast - powiedział dr Grzegorz Koloch.

Jak dodał, w przypadku modelu oglądalności rzeczywistej grupa jest ok. stukrotnie większa. - Fundamentalna różnica to skala wielkości, która bezpośrednio przekłada się na stabilność uzyskiwanych wyników. Badanie obejmuje informacje z 2,5-krotnie większej liczby gospodarstw w stosunku do Nielsena - wyjaśnił Koloch.

Jak poinformowano, dzięki informacji o oglądalności on-line, TVP lepiej dostosowuje ramówkę programów emitowanych na żywo do aktualnych preferencji i oczekiwań widzów, co w przyszłości może pozwolić zarządzać reklamą w sposób pozwalający na poprawę wyników finansowych jak i zadowolenie widza.

Kurski pytany przez dziennikarzy o to czy Telewizja Polska planuje wypowiedzieć umowę specjalizującej się w telemetrycznych badaniach oglądalności firmie Nielsen zaznaczył, że TVP ma z nią umowę do końca 2019 r., co uważa za "wielki błąd poprzedniego kierownictwa". - Świadomi jak bardzo nieprecyzyjna i niemiarodajna jest dotychczasowa tradycyjna telemetria, czułem się zobowiązany podjąć wszelkie działania, które uprawdopodobnią naszą intuicję - zaznaczył prezes TVP.

Dopytywany o to czy konkurencja będzie korzystać z publikowanych przez TVP danych podkreślił, że zależy mu aby korzystali z nich wszyscy. - Jest powszechne odczucie, że dotychczasowe badania nie oddają rzeczywistości - ocenił Kurski.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


30 809 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

739 831 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP