PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tylko jedna piąta dorosłych Polaków rozumie pojęcie internetu rzeczy

Autor: wnp.pl (WGK)
24-11-2016 11:05
Tylko jedna piąta dorosłych Polaków rozumie pojęcie internetu rzeczy
Fot. Shutterstock.com

20 procent dorosłych obywateli Polski poznała pojęcie „internetu rzeczy”, ale świadomość i zrozumienie tego określenia wyraziło spontanicznie tylko 5 proc. – wynika z badania firmy PMR. Wśród respondentów wiedzących na czym polega internet rzeczy są przede wszystkim osoby często korzystające z internetu i aplikacji.

Z ankiety PRM wynika, że 20 procent dorosłych zaznajomiła się z pojęciem internetu rzeczy, przy czym w tej grupie najwięcej jest ludzi młodych (42 proc.), którzy nie przekroczyli 35. roku życia. Ogółem dwie trzecie respondentów znających to pojęcie ma mniej niż 45 lat. Nie ma niespodzianki w odpowiedziach dotyczących zrozumienia na czym polega internet rzeczy – to przede wszystkim respondenci, dla których internet to codzienność i którzy często korzystają z aplikacji w smartfonach i urządzeniach mobilnych. Osiem na dziesięć takich osób przegląda zasoby internetu codziennie lub niemal codziennie, a 71 proc. z podobną częstością korzysta z mobilnych aplikacji.
Jedynie 10 proc. respondentów zaznajomionych z pojęciem internetu rzeczy korzysta z urządzeń „ubieralnych”. Większość (6 proc.) posiada smartwatche, przy czym częściej są to mężczyźni, a ogółem osoby deklarujące miesięczne dochody powyżej 2 tys. złotych. Najwięcej osób korzystających z takich urządzeń to mężczyźni (15 proc.) poniżej 35. roku życia (14 proc.). Częściej urządzanie ubieralne kupują respondenci o dochodach ich gospodarstw domowych w zakresie od 2 tys. do 3 tys. zł (20 proc.), rzadziej ci, którzy deklarują dochdy powyżej 3 tys. zł (15 proc.).

Dla 44 proc. Polaków zakup smartfona wynika z jego użyteczności. Jednocześnie 63 proc. respondentów wyraża obawy związane z bezpieczeństwem urządzeń ery internetu rzeczy. Zastrzeżenia najczęściej wyrażają mężczyźni (66 proc.) i konsumenci powyżej 54 roku życia (76 proc.). Mniej więcej połowa uczestników badania znająca pojęcie internetu rzeczy obawia się utraty prywatności (45 proc.) i ten wynik jest zbliżony we wszystkich grupach wiekowych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 837 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

559 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP