PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UKE: opłaty za telefonię komórkową są coraz niższe

Autor: PAP
23-01-2017 15:21
UKE: opłaty za telefonię komórkową są coraz niższe
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Miesięczny koszt usług telefonii komórkowej dla klientów indywidualnych w 2016 r. były średnio niższy o 2 zł niż rok wcześniej i wyniósł 47 zł - wynika z przedstawionych w poniedziałek badań konsumenckich przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

W przypadku klientów instytucjonalnych koszty korzystania z telefonii komórkowej wahały się w zależności od liczby zatrudnianych pracowników między 86 zł (jednoosobowe firmy) a 1370 zł (co najmniej 50 pracowników), stacjonarnej - od 68 do 964 zł, internetu mobilnego - od 44 do 1734 zł.
Badania pokazują ponadto, że średnia wysokość opłaty za stacjonarny dostęp do sieci w przypadku odbiorców instytucjonalnych wyniosła 118 zł, a indywidualnych - 51 zł. Osoby prywatne przeciętnie płaciły za internet mobilny 48 zł - o 7 zł mniej niż w 2015 r.

W raporcie z badań podano, że najczęściej wykorzystywanym przez indywidualnych internautów rodzajem dostępu do sieci jest internet stacjonarny. Korzysta z niego 62,4 proc. badanych, a 47,2 proc. z internetu mobilnego. 86,4 proc. ankietowanych przegląda strony internetowe, 67,6 proc. jest aktywnych na portalach społecznościowych, 65,2 proc. wysyła i odbiera maile.

Około 40 proc. badanych w wieku 50+ korzystało z komputera, najczęściej w domu (97 proc.). 49 proc. z nich zadeklarowało, że łączy się z internetem codziennie. 63,9 proc. jako główny powód posługiwania się internetem wymieniło szybkość pozyskiwania informacji, a 60,7 proc. - ciekawość świata. 55,8 proc. ponad pięćdziesięcioletnich respondentów niekorzystających z internetu podało, że przyczyną tego jest brak odpowiednich umiejętności.

Blisko 30 proc. klientów instytucjonalnych twierdzi, że internet jest kluczowy dla działania ich firm. Dla 39,2 proc. jest ważnym narzędziem pracy. Jako powód jego najczęstszego zastosowania respondenci instytucjonalni wymieniali zdobywanie niezbędnych informacji (85 proc.), komunikowanie się z klientami (74,1 proc.) i korzystanie z portali informacyjnych (65,6 proc.).

87,5 proc. ankietowanych klientów indywidualnych zadeklarowało korzystanie z telefonii komórkowej, 61,6 proc. z internetu, 16,9 proc. z telefonii stacjonarnej. Z badań wynika, że w grupie respondentów powyżej 50. roku życia odsetek użytkowników telefonii komórkowej (79,8 proc.) i internetu (40,2 proc.) jest niższy niż w wypadku całości populacji, a telefonii stacjonarnej - wyższy (29,4 proc.). 98,1 proc. zbadanych firm posiada usługę telefonii komórkowej, 35,8 proc. - stacjonarnej, a 85,1 proc. - dostęp do internetu.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 326 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

543 032 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP