PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Unilever straszy Facebooka i Google wycofaniem swoich reklam

Autor: PAP/rs
12-02-2018 21:57 |  aktualizacja: 12-02-2018 22:15
Unilever straszy Facebooka i Google wycofaniem swoich reklam

Platformy cyfrowe w rodzaju YouTube czy Facebooka w ostatnich miesiącach znalazły się w ogniu krytyki ze względu na obecność w nich treści niewłaściwych dla dzieci i powiązanych z ekstremizmem.

Fot. Shutterstock.com

Unilever straszy Facebooka i Google wycofaniem swoich reklam z serwisów. Powodem ma być rosnąca ilość mowy nienawiści i treści ekstremistycznych, jakie pojawiają się na platformach należących do tych firm - podał w poniedziałek serwis Gizmodo.

  • Koncern Unilever, będący właścicielem marek takich, jak Dove, Knorr czy Rexona, jest szczególnie zaniepokojony pojawianiem się jego reklam w pobliżu treści seksualizujących bądź w inny sposób krzywdzących dzieci.
  • Szef marketingu Unilever, Keith Weed, według informacji podanych przez brytyjskie i amerykańskie media, miał przygotować oświadczenie, w którym zapowiedział, że "koncern nie będzie inwestował w platformy bądź środowiska, które nie zapewniają należytej ochrony dzieciom i powodują podziały społeczne, przy jednoczesnej promocji treści noszących znamiona mowy nienawiści".
Obecnie Unilever jest największym reklamodawcą świata, zaraz po Procter & Gamble, który jest jego największym rywalem. W ubiegłym roku koncern wydał ponad 9 mld dolarów na marketing we wszystkich krajach, w których sprzedawane są produkty należących do niego marek. Coraz więcej budżetu marketingowego Unilevera z roku na rok trafia do działu reklamy cyfrowej, z której utrzymują się z kolei wielkie firmy technologiczne.

- Jako jeden z największych reklamodawców świata nie możemy pozwolić na obracanie się w środowisku, w którym nasi konsumenci nie wiedzą, czemu mogą zaufać - napisał w swoim oświadczeniu Weed. - Nie możemy też zasilać swoimi funduszami cyfrowych kanałów, które tylko czasami są lepsze od bagna, jeśli mówić o przejrzystości ich działań - dodał.

Platformy cyfrowe w rodzaju YouTube czy Facebooka w ostatnich miesiącach znalazły się w ogniu krytyki ze względu na obecność w nich treści niewłaściwych dla dzieci i powiązanych z ekstremizmem, a także siejących mowę nienawiści. Internetowi giganci są również oskarżani o rozpowszechnianie fałszywych i niesprawdzonych informacji.

YouTube zdecydowało się wypowiedzieć walkę temu problemowi, na przykład poprzez wyświetlanie użytkownikom na terenie USA podczas oglądania treści sponsorowanych przez obce państwa informacji mówiących, z czym mają do czynienia. Złej reputacji aktywnie stawia czoło również Facebook, którego szef - Mark Zuckerberg - ogłosił w początku roku wielki program naprawy dla serwisu.

Jak pisze Gizmodo, giganci internetowi borykają się dziś z problemami, które mogą sprawić, że wielkie koncerny odwrócą się od reklamowania w ich internetowej przestrzeni. Zwraca jednak uwagę, że może dojść do sytuacji, w której firmy w rodzaju Unilevera czy Procter & Gamble będą próbowały decydować o tym, jakie treści mogą pojawiać się w internecie, co - zdaniem serwisu - również nie jest dobrym rozwiązaniem obecnych problemów.
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

37 409 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

657 146 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 006 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP