PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UOKiK: pół miliona kary dla Telekomunikacji Cyfrowej

Autor: wnp.pl (AH)
07-09-2017 10:02
UOKiK: pół miliona kary dla Telekomunikacji Cyfrowej

Urząd postanowił ostatecznie ukarać dostawcę za wprowadzanie konsumentów w błąd co do swojej tożsamości, przedmiotu oferowanej konsumentom umowy oraz jej warunków finansowych.

Fot. Shutterstock

Podszywali się pod operatorów, podstawiali dokumenty do podpisu, naciągali osoby starsze na obniżone stawki. Teraz zapłacą za nieuczciwe praktyki.

  • UOKiK wydał decyzję dotyczącą Telekomunikacji Cyfrowej. Kara za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów wyniosła prawie 500 tys. zł.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło ponad 300 skarg oraz innych sygnałów kwestionujących działania Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. w Warszawie. Jest to dostawca usług telekomunikacyjnych, który świadczy usługi telefoniczne w sieci stacjonarnej.

Skargi najczęściej wpływały od seniorów i ich rodzin. Dotyczyły podszywania się pod dotychczasowego dostawcę usług telekomunikacyjnych konsumenta. Proponując zmianę abonamentu telefonicznego, powoływali się np. na "telekomunikację Orange".

UOKiK już kilka miesięcy temu ostrzegał przed praktykami Telekomunikacji Polskiej. O wszczęciu postępowania Cyfrowej informowaliśmy już wcześniej. Więcej: UOKiK: Telekomunikacja Cyfrowa wprowadza konsumentów w błąd

Po przeprowadzeniu analizy skarg, zawiadomień i innych sygnałów Urząd postanowił ostatecznie ukarać dostawcę  za wprowadzanie konsumentów w błąd co do jego tożsamości, przedmiotu oferowanej konsumentom umowy oraz jej warunków finansowych. 

"Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej dzwonią do konsumentów posiadających telefon stacjonarny, podając się za dotychczasowego „operatora” konsumenta bądź sugerują, że działają w imieniu takiego podmiotu. Proponują obniżenie abonamentu. W rzeczywistości po podpisaniu dokumentów dostarczonych przez kuriera konsument zawiera nową umowę z Telekomunikacją Cyfrową. Co więcej, niejednokrotnie kurierzy nalegają, aby konsument podpisał dokumenty jak najszybciej, bez czytania. Przedstawiciele firmy nie informują konsumentów - ani podczas rozmów telefonicznych, ani podczas wizyt w miejscu ich zamieszkania, kiedy dochodzi do podpisania umowy, że niższy abonament będzie obowiązywać jedynie przez dwa miesiące" - tak UOKiK uzasadnia swoją decyzję.

– Nie znaleźliśmy okoliczności łagodzących. Telekomunikacja Cyfrowa wprowadza w błąd, aby pozyskać jak największą liczbę klientów. Mimo że do spółki docierały liczne sygnały nie tylko od konsumentów, spółka nie zmieniła swoich działań. W skargach konsumenci informowali, że dowiedzieli się, że zmienili dostawcę usług telekomunikacyjnych dopiero po zawarciu umowy, najczęściej po otrzymaniu pierwszej faktury, bądź gdy dotychczasowy numer ich telefonu przestał działać. Telekomunikacja Cyfrowa dochodzi od konsumentów - za zerwanie umowy zawartej na czas oznaczony - kary w wysokości 550 zł - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Urząd nakazał Telekomunikacji Cyfrowej zaprzestanie stosowania niedozwolonych działań. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 958 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

543 032 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP