PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Usługi serwisowe coraz ważniejsze dla przedsiębiorstw produkcyjnych

Autor: wnp.pl (WGK)
07-11-2016 15:39
Usługi serwisowe coraz ważniejsze dla przedsiębiorstw produkcyjnych
Fot. Shutterstock.com

Trzy czwarte producentów uważa, że w ciągu dekady usługi serwisowe będą większym źródłem przychodów niż sprzedaż - wynika z badania „2016 Connected Manufacturing Service Report" firmy Salesforce. Główny wpływ na rosnącą rolę serwisów będzie miała transformacja cyfrowa.

Badanie wykazało wyraźne podziały między firmami w zakresie stopnia i zakresu wykorzystania technologii w obszarze serwisu. Choć dla zdecydowanej większości menedżerów (84 proc.) serwis pełni strategiczną rolę w ich biznesie, ponad połowa firm (61 proc.) realizując działania w tym obszarze nadal wspiera się arkuszami kalkulacyjnymi, a jedna trzecia papierowym obiegiem dokumentów. Jednocześnie ponad połowa przedsiębiorstw produkcyjnych twierdzi, że do pozyskiwania i przetwarzania danych o klientach wykorzystuje zarówno Internet of Things (dane przesyłane z urządzeń użytkowanych przez klientów), jak i aplikacje mobilne oraz systemy CRM.
Badanie pokazuje, że w sektorze firm produkcyjnych następuje polaryzacja. Istnieje grupa firm, które adaptują nowoczesne technologie oraz pozostali, którzy bazują na niezintegrowanych i mało efektywnych rozwiązaniach. – Jak wiadomo, jakość obsługi klienta, a w szczególności zaliczający się do niej serwis maszyn, urządzeń i rozwiązań, ma kolosalny wpływ na zadowolenie i lojalność klientów. Z jednego z naszych badań na temat customer service wynikało jasno, że klienci są gotowi płacić więcej za produkty, udostępniać swoje dane i wchodzić w interakcje z firmami, jeśli w zamian mogą liczyć na lepszą jakość obsługi. Jeśli w strategie producentów wpisany jest wzrost obrotów z obszaru serwisu, firmy nie mają wyjścia i muszą dokonać transformacji cyfrowej. W praktyce oznacza to sięgnięcie po zintegrowane i nowoczesne technologie oraz optymalizację procesów serwisowych pod kątem rzeczywistych oczekiwań klientów – mówi Edyta Żenczykowska, dyrektor sprzedaży Salesforce w Polsce, Czechach, Słowacji i krajach bałtyckich.

Efektywność serwisu elementem strategii

Kierownictwo firm odczuwa presję ze strony dostawców i klientów by zmienić i dostosować do ich potrzeb procesy obsługi serwisowej. Aż 90 na 100 firm chce poprawiać jakość i wydajność serwisu. W opinii 80 proc. badanych firm rezultaty te można osiągnąć poprzez inwestycje w nowe technologie. Chęć dopasowania działalności i usług do oczekiwań rynku to jeden z powodów dokonującej się transformacji cyfrowej. Drugim, być może ważniejszym, jest systematyczna zmiana modelu biznesowego. Okazuje się, że aż 74 proc. producentów twierdzi, że w ciągu 10 lat serwis stanie się ich głównym źródłem przychodów, spychając na drugą pozycję sprzedaż wytwarzanych produktów czyli obecnie podstawową działalność. Obecnie tylko dla jednej trzeciej firm produkcyjnych serwis stanowi ośrodek kosztów. Pozostałe dwie trzecie zarabiają na usługach serwisowych – utrzymaniu, administracji i naprawie sprzedawanych przez siebie produktów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 326 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

543 032 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP