PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W 2021 wartość sektora mediów i rozrywki w Polsce sięgnie 11,5 mld dol.

Autor: wnp.pl/PAP
19-09-2017 11:32
W 2021 wartość sektora mediów i rozrywki w Polsce sięgnie 11,5 mld dol.
Fot. Shutterstock

Rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie się rozwijać w tempie 3,3 proc., by w 2021 r. osiągnąć wartość niemal 11,5 mld dol. – wynika z opublikowanego we wtorek raportu firmy doradczej PwC.

  • Rok 2017 ma być przełomowy m.in. dla rynku reklamy. Wynika to z niemal dwukrotnie szybszego rozwoju promocji internetowej - zwłaszcza mobilnej.  Podobne tendencje występują na polskim rynku wideo.
  • Trend spadkowy utrzyma się w sektorze polskiej prasy codziennej doświadczającej odpływu czytelników do internetu.
  • PwC prognozuje również rosnące znaczenie portali internetowych należących do magazynów wobec malejącej wartości rynku czasopism w Polsce.
  • W tym roku analitycy po raz pierwszy oszacowali także wartość branży e-sportu.
Jak wynika z raportu PwC "Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021" (Entertainment and Media Outlook), średnie tempo rozwoju rynku mediów i rozrywki na świecie w perspektywie kolejnych pięciu lat wyniesie 4,2 proc. W Polsce wzrost będzie poniżej tego poziomu - średniorocznie osiągnie poziom 3,34 proc., zaś przychody sektora w 2021 roku wyniosą 11,47 mld dol. (wobec 10 mld dol. w 2017 r.).

- Transformacja cyfrowa i związane z nią konsekwencje nie omijają branży mediów i rozrywki. Dotyczy to przede wszystkim zmieniających się potrzeb i przyzwyczajeń konsumentów - mówi prezes PwC Polska Adam Krasoń. Wskazuje na "nowe pokolenie tzw. digital natives, od początku przyzwyczajone do korzystania z technologii cyfrowych", którego rosnący wpływ wymusza zmianę lub stworzenie nowych modeli biznesowych.

Rok 2017 ma być przełomowy m.in. dla rynku reklamy. Pod jego koniec wydatki na reklamę internetową w Polsce (szacowane na 838 mln dol.) mogą przekroczyć nakłady na reklamę telewizyjną (896 mln w ubiegłym roku). Wynika to z niemal dwukrotnie szybszego rozwoju promocji internetowej - zwłaszcza mobilnej. Według prognoz PwC w 2021 r. cały segment osiągnie wartość 1,5 mld dol. w porównaniu do 932 mln dol. prognozowanych dla reklamy telewizyjnej.

Podobne tendencje występują na polskim rynku wideo. Ze względu na kurczenie się rynku sprzedaży i wypożyczania płyt DVD oraz Blu-ray przy równoczesnym rozwoju segmentu wideo w internecie (nawet hamowanego przez piractwo), w 2017 r. przychody z wideo w sieci po raz pierwszy przewyższą przychody z wideo domowego na nośnikach fizycznych (104 mln dol. wobec 98 mln dol.). W 2021 polski segment wideo w internecie ma być wart 157 mln dol.
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 981 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

653 480 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 006 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.