PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W 2021 wartość sektora mediów i rozrywki w Polsce sięgnie 11,5 mld dol.

Autor: wnp.pl/PAP
19-09-2017 11:32
W 2021 wartość sektora mediów i rozrywki w Polsce sięgnie 11,5 mld dol.
Fot. Shutterstock

Rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie się rozwijać w tempie 3,3 proc., by w 2021 r. osiągnąć wartość niemal 11,5 mld dol. – wynika z opublikowanego we wtorek raportu firmy doradczej PwC.

  • Rok 2017 ma być przełomowy m.in. dla rynku reklamy. Wynika to z niemal dwukrotnie szybszego rozwoju promocji internetowej - zwłaszcza mobilnej.  Podobne tendencje występują na polskim rynku wideo.
  • Trend spadkowy utrzyma się w sektorze polskiej prasy codziennej doświadczającej odpływu czytelników do internetu.
  • PwC prognozuje również rosnące znaczenie portali internetowych należących do magazynów wobec malejącej wartości rynku czasopism w Polsce.
  • W tym roku analitycy po raz pierwszy oszacowali także wartość branży e-sportu.
Jak wynika z raportu PwC "Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021" (Entertainment and Media Outlook), średnie tempo rozwoju rynku mediów i rozrywki na świecie w perspektywie kolejnych pięciu lat wyniesie 4,2 proc. W Polsce wzrost będzie poniżej tego poziomu - średniorocznie osiągnie poziom 3,34 proc., zaś przychody sektora w 2021 roku wyniosą 11,47 mld dol. (wobec 10 mld dol. w 2017 r.).

- Transformacja cyfrowa i związane z nią konsekwencje nie omijają branży mediów i rozrywki. Dotyczy to przede wszystkim zmieniających się potrzeb i przyzwyczajeń konsumentów - mówi prezes PwC Polska Adam Krasoń. Wskazuje na "nowe pokolenie tzw. digital natives, od początku przyzwyczajone do korzystania z technologii cyfrowych", którego rosnący wpływ wymusza zmianę lub stworzenie nowych modeli biznesowych.

Rok 2017 ma być przełomowy m.in. dla rynku reklamy. Pod jego koniec wydatki na reklamę internetową w Polsce (szacowane na 838 mln dol.) mogą przekroczyć nakłady na reklamę telewizyjną (896 mln w ubiegłym roku). Wynika to z niemal dwukrotnie szybszego rozwoju promocji internetowej - zwłaszcza mobilnej. Według prognoz PwC w 2021 r. cały segment osiągnie wartość 1,5 mld dol. w porównaniu do 932 mln dol. prognozowanych dla reklamy telewizyjnej.

Podobne tendencje występują na polskim rynku wideo. Ze względu na kurczenie się rynku sprzedaży i wypożyczania płyt DVD oraz Blu-ray przy równoczesnym rozwoju segmentu wideo w internecie (nawet hamowanego przez piractwo), w 2017 r. przychody z wideo w sieci po raz pierwszy przewyższą przychody z wideo domowego na nośnikach fizycznych (104 mln dol. wobec 98 mln dol.). W 2021 polski segment wideo w internecie ma być wart 157 mln dol.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 525 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

520 576 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP