PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

WhatsApp po nowemu. Facebook szykuje zmiany

Autor: PAP
06-09-2017 11:06
WhatsApp po nowemu. Facebook szykuje zmiany

WhatsApp, obok Messengera, jest jednym z dwóch najpopularniejszych komunikatorów.

Fot. Shutterstock

Facebook sprawdza dwie nowe funkcjonalności aplikacji WhatsApp, które stworzono z myślą dla biznesu. Jak donosi "The Wall Street Journal" mają one być nowym kanałem finansowania dla popularnego komunikatora, zakupionego przez Facebooka za 22 mld dolarów.

Nowe funkcjonalności WhatsApp przeznaczone mają być dla firm i organizacji różnej wielkości. Obecnie bezpłatne i w fazie testów, z czasem dostępne będą za opłatą, funkcje biznesowe popularnego komunikatora mają według "WSJ" pomóc Facebookowi w szybszym uzyskaniu zwrotu z inwestycji w zakup WhatsApp.
Aplikacja biznesowa WhatsApp pozwala małym firmom obsługiwać klientów za pośrednictwem komunikatora poprzez udzielanie odpowiedzi na ich pytania, a także wysyłanie powiadomień na temat działań firmy. Większe organizacje mogą wykorzystywać podobną aplikację zaprojektowaną specjalnie dla nich, różniącą się od tej dla małych firm tym, że pozwala na łączenie się z klientami bezpośrednio za pomocą komunikatora WhatsApp. Ostatnią, trzecią zmianą profilującą komunikator na użytkowników biznesowych ma być umożliwienie weryfikacji kont firmowych, tak by konsumenci mogli rozróżniać w aplikacji profile biznesowe od tych należących do osób prywatnych.

Nowe funkcjonalności i aplikacje powiązane z WhatsApp są testowane obecnie przez firmy z Brazylii, krajów europejskich, Indii i Indonezji. Wśród nich są przedsiębiorstwa takie, jak holenderskie linie lotnicze KLM. Rzecznik WhatsApp na razie nie ujawnia, kiedy nowe funkcje przestaną być dostępne bezpłatnie.

"The Wall Street Journal" wskazuje, że decyzja o rozwoju popularnej aplikacji WhatsApp w stronę funkcji biznesowych jest potwierdzeniem intencji Facebooka dotyczących monetyzacji usług komunikacyjnych. Firma Marka Zuckerberga walczy ze spowolnieniem we wzroście przychodów płynących z głównej usługi, jaką jest newsfeed serwisu społecznościowego.

Facebook jest właścicielem dwóch najpopularniejszych komunikatorów - WhatsApp i Messengera. W lipcu serwis Zuckerberga rozpoczął testy reklam wewnątrz drugiego z wymienionych komunikatorów, wyświetlanych pomiędzy konwersacjami użytkowników. Strategia temu towarzysząca według "WSJ" jest podobna do tej, która przyświecała wprowadzeniu reklam w serwisie Instagram, który Facebook zakupił w 2012 roku za miliard dolarów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 326 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

543 032 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP