PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wirtualna Polska stawia na e-handel, wideo i usługi mobilne

Autor: PAP
28-08-2015 14:40
Wirtualna Polska stawia na e-handel, wideo i usługi mobilne

Jednym z "motorów napędowych dalszego wzrostu spółki" ma być handel interentowy - zapowiedział prezes Wirtualnej Polski, Jacek Świderski.

Motorami naszego wzrostu w kolejnych kwartałach będzie e-handel, materiały wideo i usługi mobilne - mówił podczas piątkowej prezentacji wyników finansowych grupy Wirtualnej Polski jej prezes Jacek Świderski.

Świderski zapowiadał, że w kolejnych kwartałach jednym z "motorów napędowych dalszego wzrostu spółki" będzie handel interentowy (e-commerce).
"Wiążemy z nim duże nadzieje. To linia biznesowa, która rozwija się w trzycyfrowym tempie jeśli chodzi o przychody" - mówił. Dodał, że podobnie jak obecnie WP zamierza się koncentrować na trzech kategoriach: odzieżowej (serwis Domodi), wyposażenie wnętrz (Homebook) i finanse (Money.pl).

Jako kolejny ważny element wzrostu, Świderski wskazał dalszy rozwój treści audiowizualnych. "Najważniejsze jest prezentowanie wysokiej jakości własnych, lub kupowanych treści. Osiągnęliśmy już zamierzony postęp, mamy ponad 165 proc. wzrost ilości treści wideo" - zaznaczył.

Innym obszarem, na który WP zamierza stawiać w przyszłości, są przynoszące coraz większe przychody usługi mobilne. "Jeszcze dwa lata temu były duże problemy z monetyzacją użytkowników mobilnych. Od tamtej pory również w tej dziedzinie notujemy trzycyfrowe wzrosty" - dodał.

Świderski poinformował również, bez podawania szczegółów, że WP planuje uruchomienie nowego serwisu, poszukuje partnerów do realizacji dłuższych form wideo na żądanie (VOD), a także kolejne przejęcia.

W ubiegłym roku WP przejęła m.in. serwisy Domodi, Money.pl i Sportowe Fakty. Z kolei dzięki środkom (106,9 mln zł) uzyskanym w wyniku debiutu giełdowego w maju br., spółka nabyła udziały dwóch internetowych platform radiowych: OpenFM i PolskaStacja.pl, oraz w w grupie NextWeb Media - wydawcy serwisów abcZdrowie.pl i Parenting.pl. WP przeznaczyła na te akwizycje łącznie 24,5 mln zł.

Wirtualna Polska w piątek rano zaprezentowała swoje wyniki finansowe za II kwartał 2015 r. Wynika z nich, że spółka odnotowała 10,1 mln zł zysku. Jak poinformowała, wynik ten został osiągnięty głównie dzięki wzrostowi przychodów przy jednoczesnym utrzymaniu niskiego tempa wzrostu kosztów.

Jak mówiła w piątek odpowiedzialna za finanse spółki Elżbieta Bujniewicz-Belka, koszty - w porównaniu z ub. rokiem - wzrosły o 16 mln zł, i wyniosły łącznie 79 mln zł. Jak wyjaśniła, wynika to z większych inwestycji w produkty i środki trwałe, zakup udziałów innych podmiotów, kosztów związanych z debiutem giełdowym WP w maju (7 mln zł) oraz spłatę zadłużenia bankowego (20 mln zł). Bujniewicz-Belka podkreśliła również, że spółka sukcesywnie zmniejsza swoje zadłużenie, które od analogicznego okresu 2014 r. spadło z niemal 190 do 108 mln zł.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 252 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 596 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.