PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wyzwaniem dla biznesu jest odpowiednie wykorzystanie danych

Autor: Paulina Mroziak
11-05-2017 21:29
Wyzwaniem dla biznesu jest odpowiednie wykorzystanie danych
Fot. Shutterstock

Danych od potencjalnych klientów firm jest mnóstwo, jednak nie zawsze firmy potrafią je odpowiednio przetworzyć i wykorzystać. Kluczowe dla rozwoju obszaru Big Data jest czerpanie zysku z tych zasobów - wynika z debaty „Big Data – wyzwanie dla biznesu”, która odbyła się w ramach IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Identyfikując potrzeby klienta jesteśmy w stanie odpowiednio wykorzystać dane, które posiadamy - potwierdziła Izabela Bogumił, dyrektor zarządzający sektorem telekomunikacja i media w ING Banku Śląskim SA. Jako przykład wykorzystania Big Data w instytucji bankowej podała funkcjonalności bankowości internetowej. - Jeśli klient co miesiąc robi przelew do określonego podmiotu, jesteśmy w stanie mu przypominać o tej czynności. Chcemy poprzez takie przykłady wychodzić na potrzeby klientów - tłumaczy.
Wojciech Wolny, prezes zarządu EUVIC Sp. z o.o., zaznaczył, że w różnych zbiorach danych można odnaleźć nieskończone zasoby informacji o klientach – takich, których nigdy nie zadano by w ankietach, np. czy osoba starająca się o kredyt posiada zwierzęta domowe. A bank ma dane związane z płatnościami u weterynarza czy w sklepie zoologicznym. - Klienci jednak nie chcieliby mieć świadomości, że decyzje kredytowe podejmowane są właśnie w oparciu o takie kryteria, ale tak niedługo może być. Dane już są gromadzone, ale teraz otwierają się niezliczone możliwości ich analizowania i wykorzystania - dodaje.

- Kluczowe w obszarze Big Data jest wykorzystanie, czyli monetyzacja danych - podkreśla Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies SA, firmy, która gromadzi pliki cookies i jest w stanie personalizować przekazy reklamowe. - 80 proc. naszych przychodów pochodzi z reklamy internetowej. Wiemy jak użytkownicy internetu korzystają z niego i na tej podstawie targetujemy reklamy. Wydajemy mniej środków na zakup „zmarnowanej” przestrzeni, a docieramy z precyzyjnym przekazem do potencjalnych klientów - mówi.

Aleksander Fafuła, manager w zespole Data Analytics w PwC, przedstawił inny sposób wykorzystania Big Data - w obszarze HR - choć to na razie spore wyzwanie. Jego zdaniem analizowanie danych na podstawie CV i oczekiwań pracodawców w ogłoszeniach to dość trudna sprawa, ponieważ z jednej strony potencjalni pracownicy nie podają prawdziwych umiejętności czy cech, a i bywa, że oczekiwania rekrutujących mijają się z faktycznymi obowiązkami osoby zatrudnionej na danym stanowisku. - PwC poszło o krok dalej i przeprowadza badania w firmach. Chcemy wiedzieć czy pracownicy są szczęśliwi w pracy – dlaczego i co to powoduje. Jeśli tak, to pracują sumienniej i osiągają lepsze wyniki. Robimy testy i możemy automatycznie w ciągu kilku pytań wydać werdykt, czy dana osoba będzie też szczęśliwa w danej firmie / na danym stanowisku - tłumaczy.

- Przedsiębiorcy są w stanie sporo zaoszczędzić dzięki odpowiedniej analizie danych np. o konsumentach - potwierdził Włodzimierz Dola, prezes zarządu Fundacji Inicjatyw Młodzieżowych. Podkreślił jednak, że warto wziąć pod uwagę także opinię konsumentów. - Nie wszystkim podobają się oferty, które kierują do nich firmy, banki czy sklepy. Konsumenci chcą mieć prawo do prywatności i życzyliby sobie, żeby niekiedy dane o nich były wykorzystywane w rozsądniejszy sposób niż tylko do przesyłania kolejnych ofert - dodał.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 233 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

588 057 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.