Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

YouTube największą grupę odbiorców ma na wsi

Autor: PAP/PSZ
14-02-2018 11:33
YouTube największą grupę odbiorców ma na wsi

Domena YouTube.com została zarejestrowana 14 lutego 2005 roku.

Fot. Shutterstock

Aż 8 mln z 21 mln polskich użytkowników YouTube’a to mieszkańcy wsi, którzy spędzają również najwięcej czasu na oglądaniu nagrań wideo - wynika ze styczniowych badań Gemius/PBI. Należąca do Alphabetu platforma wideo działa już od 13 lat.

  • Ogólnopolska miesięczna średnia oglądania YouTube'a to blisko 3 godz.
  • Serwis zauważalnie słabiej trafia do użytkowników powyżej 35 roku życia.
  • Mężczyźni spędzają na platformie o 40 proc. więcej czasu niż kobiety.
YouTube rozpoczął działanie w 2005 roku. Choć pierwsze wideo wgrano dopiero 23 kwietnia, domena "YouTube.com" została uruchomiona już 14 lutego. Według danych firmy YouTube miesięcznie w serwisie loguje się ponad 1,5 mld użytkowników na całym świecie, a urządzenia mobilne odpowiadają już za ponad 60 proc. wyświetleń.

"YouTube istotnie wpłynął na nasze życie. Stworzył naturalne środowisko do pojawienia się nowych gwiazd i zniósł barierę wejścia do tego obszaru rozrywki, która była wcześniej zarezerwowana tylko dla telewizji i producentów posiadających istotne budżety" - ocenił ekspert Gemiusa, Emil Pawłowski.

Zgodnie z badaniami Gemius/PBI w samej Polsce w styczniu 2018 roku z należącej do Alphabetu platformy wideo korzystało ponad 21,1 mln użytkowników (w porównaniu do 20,3 mln w tym samym okresie rok wcześniej - wzrost o 3,9 proc. rok do roku). Do wzrostu liczby użytkowników najmocniej przyczynił się notowany od grudnia gwałtowny skok liczby użytkowników na urządzeniach mobilnych, których w minionym miesiącu było już ponad 8 mln (w porównaniu do 6,9 mln w styczniu 2017 r. - wzrost o 15 proc. rok do roku).

Ogólnopolska miesięczna średnia oglądania YouTube'a to blisko 3 godz. Najwięcej czasu spędzają na platformie młodzi użytkownicy - w wypadku odbiorców w przedziale 15-25 lat średni czas spędzany w ciągu miesiąca to blisko 4,5 godz. Ponad 4 godz. miesięcznie na oglądaniu materiałów wideo spędzają przeciętnie również dzieci od 7-14 roku życia. YouTube zauważalnie słabiej trafia do użytkowników powyżej 35 roku życia, co przekłada się na znacznie krótszy czas poświęcany platformie. Osoby w wieku 45 lat i starsze spędzają na YouTubie niespełna 2 godz. miesięcznie. Niezależnie od wieku kobiety spędzają na platformie średnio 2 godz. i 13 min., a mężczyźni - ponad 3 godz. 38 min., czyli o około 40 proc. więcej.

Czytaj także: YouTube ma 13 lat. I coraz więcej Polaków potrafi na nim zarobić

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

35 179 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

735 047 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP