PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Transport kolejowy

Dla Krakowa najlepsze: lekkie metro i metrobus lub...

Autor: PAP
17-02-2016 21:18
Dla Krakowa najlepsze: lekkie metro i metrobus lub...
Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Najkorzystniejsza dla rozwoju transportu zbiorowego w Krakowie byłaby budowa lekkiego metra i uruchomienie metrobusu albo rozwój linii krakowskiego szybkiego tramwaju - wskazali specjaliści w opracowaniu, które w środę przedstawiono radzie miasta.

Odpowiedzialny za inwestycje wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel mówił, że miasto zleci ekspertyzę, czy przyjęte w opracowaniu założenia i wskazane warianty są prawidłowe. "Jeżeli na podstawie tego koreferatu wybierzemy jeden ostateczny wariant rozwoju transportu, wtedy zlecimy studium wykonalności tej inwestycji, uwzględniające już szczegóły: technologie, warunki hydrotechniczne, możliwości budowy tunelu, wymogi konserwatorskie. Wtedy będziemy wiedzieli, czy wybrany wariant jest możliwy do realizacji i za jakie pieniądze" - mówił Trzmiel.
Wiceprezydent dodał, że chciałby aby w marcu zlecona została ekspertyza, a na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku studium wykonalności, ale jak zaznaczył koszt tego dokumentu to kilkanaście milionów złotych i miasto musiałoby uzyskać wsparcie z zewnątrz na jego przygotowanie. Prowadzone będą także konsultacje społeczne.

"Studium rozwoju systemu transportu miasta Krakowa, w tym budowy metra" zostało przygotowane przez poznańskie Biuro Inżynierii Transportu. Nie obejmowało ono kwestii technicznych. Specjaliści wskazali w nim, że najlepsza dla Krakowa byłaby budowa jednej 15-kilometrowej linii lekkiego metra ze wschodu na zachód (od ul. Igołomskiej przez centrum do Bronowic) oraz uruchomienie dwóch linii metrobusu (Bus Rapid Transit czyli autobusu o dużej pojemności, który porusza się niezależnie od ruchu samochodowego np. wydzielonymi pasami): z Wieliczki do Dworca Głównego w Krakowie oraz z Borku Fałęckiego do Czyżyn. Ten wariant byłby uzupełniony rozwojem nowych i modernizacją istniejących tras tramwajowych.

Drugie zaproponowane rozwiązanie to rozbudowa krakowskiego szybkiego tramwaju, który przez centrum miasta poruszałby się w tunelu: od Ronda Grzegórzeckiego pod Rynkiem do ul. Szewskiej.

"Nieefektywna jest budowa w Krakowa kosztownych systemów metra. Jeśli już decydujemy się na budowę metra, to powinno być one tanie. W jak największym stopniu powinniśmy wykorzystać nowoczesne rozwiązania automatyczne i poprowadzić metro niekoniecznie pod ziemią, ale odcinkami na wiaduktach i na powierzchni, zapewniając cały czas bezkolizyjność jego funkcjonowania" - mówił prezentując opracowanie radnym, jego autor Jacek Thiem.
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


28 549 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

657 890 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 006 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.