PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Transport kolejowy

Jak reklamować podróż pociągiem? Poznaj prawa pasażera

Autor: Błażej Prośniewski, abo, polskieradio.pl
13-11-2017 09:00
Jak reklamować podróż pociągiem? Poznaj prawa pasażera

Odszkodowanie za spóźniony pociąg można dostać wyłącznie w przypadku połączeń dalekobieżnych krajowych oraz międzynarodowych.

Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Dla wielu Polaków pociąg to jeden z podstawowych środków transportu. Czy wszyscy są zadowoleni? Zapewne nie. Każdy pasażer ma natomiast swoje prawa. Warto je znać i warto je egzekwować.


Jak mówiła w audycji "Pogotowie Konsumenckie", Joanna Marcinkowska, Rzecznik Praw Pasażera Kolei, te uprawnienia są dość szerokie. Jest to m.in. efekt rozporządzenia unijnego.

- Jest to rozporządzenie unijne, które stosują wszyscy przewoźnicy, określa ono prawa pasażerów i ułatwia dochodzenie odszkodowań. W sytuacji, gdy pociąg jest opóźniony 60 minut pasażerowi przysługuje odszkodowanie wysokości 25 proc. ceny biletu i 50 proc. ceny biletu, jeśli opóźnienie przekracza 120 minut. Te odszkodowania są wypłacane z automatu, wystarczy, że pasażer zadeklaruje, że jest tym zainteresowany - wyjaśnia rozmówczyni.
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 462 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

654 431 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 006 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP