PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Transport kolejowy

Jak reklamować podróż pociągiem? Poznaj prawa pasażera

Autor: Błażej Prośniewski, abo, polskieradio.pl
13-11-2017 09:00
Jak reklamować podróż pociągiem? Poznaj prawa pasażera

Odszkodowanie za spóźniony pociąg można dostać wyłącznie w przypadku połączeń dalekobieżnych krajowych oraz międzynarodowych.

Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Dla wielu Polaków pociąg to jeden z podstawowych środków transportu. Czy wszyscy są zadowoleni? Zapewne nie. Każdy pasażer ma natomiast swoje prawa. Warto je znać i warto je egzekwować.


Jak mówiła w audycji "Pogotowie Konsumenckie", Joanna Marcinkowska, Rzecznik Praw Pasażera Kolei, te uprawnienia są dość szerokie. Jest to m.in. efekt rozporządzenia unijnego.

- Jest to rozporządzenie unijne, które stosują wszyscy przewoźnicy, określa ono prawa pasażerów i ułatwia dochodzenie odszkodowań. W sytuacji, gdy pociąg jest opóźniony 60 minut pasażerowi przysługuje odszkodowanie wysokości 25 proc. ceny biletu i 50 proc. ceny biletu, jeśli opóźnienie przekracza 120 minut. Te odszkodowania są wypłacane z automatu, wystarczy, że pasażer zadeklaruje, że jest tym zainteresowany - wyjaśnia rozmówczyni.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 864 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP