PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Transport lotniczy

Drugie życie starszych Boeingów

Autor: Wnp.pl (PS)
15-04-2018 12:28
Drugie życie starszych Boeingów

Ceny starszych Boeingów maleją nie tylko z powodu wieku, ale konkurencji nowej generacji jednostek, typu dreamliner.

Fot. mat. pras.

Boeing rozważa projekt adaptacji używanych samolotów pasażerskich typu 777 na frachtowce do przewozu towarów.

Ma to związek z szybko rozwijającym się od ponad roku rynkiem przewozów cargo lotniczego, nakręcanym przez e-handel i popyt zgłaszany przez firmy kurierskie, a jednocześnie ograniczoną podażą nowych frachtowców.
Według nieoficjalnych informacji, koncern analizował ostatnio możliwości modernizacji powszechnie używanych jednostek jego produkcji, nie mających więcej niż 10 lat, aby tchnąć w nie nowe życie.

Oznacza to uzupełnienie oferty nowych frachtowców. Jak wynika bowiem z ostatniej prognozy Boeinga z czerwca ub.r., w ciągu najbliższych 20 lat globalne na świecie dostarczonych będzie ponad 41 tys. samolotów pasażerskich (zabierających ponad 90 osób) i transportowych, o 4 proc. więcej niż w prognozie rok wcześniej.

Jednak w segmencie cargo Boeing przewidywał popyt na 920 samolotów, o 1 proc. mniej od poprzedniej prognozy, bo znaczna część frachtu jest obecnie przewożona w lukach samolotów szerokokadłubowych.

Używane, zmodernizowane frachtowe mogły być jednak uzupełnieniem tej oferty, właśnie ze względu na znacznie niższą cenę. Z każdym miesiącem różnica ta powiększa się, bowiem maleje popyt na starszej generacji samoloty pasażerskie, które tanieją, wobec oferty na nowoczesne, energooszczędne jednostki.

Nowy Boeing 777X sprzedaje się bardzo dobrze

Według prognoz Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), w tym roku  przewozy cargo lotniczego mogą wzrosnąć o 4,5 proc., po dużym wzrośnie odnotowanym w 2017 roku (o 9 proc.).

Pytany przez agencję Bloomerg rzecznik prasowy Boeinga, Dan Mosely, odmówił komentarza na temat planów modernizacji samolotów pasażerskich. Jak dodał, w pierwszym kwartale koncern sprzedał dwa razy więcej frachtowców, niż w tym samym okresie 2017 roku.

Jednak przedstawiciel Flight Ascend Consultancy twierdzi, że Boeing rozważa konwersje samolotów. Według szacunków, jej koszt wynosi ok. 30 mln dolarów.

Według tego samego źródła, do adaptacji pasażerskich Boeingów na frachtowce przymierza się też Israel Aerospace Industries Bedek Group.

Boeing i Embraer potwierdzają "dyskusje" na temat potencjalnego połączenia
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 344 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP