PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Transport morski i rzeczny

BCT Gdynia poprawia wyniki przeładunkowe

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
10-08-2017 09:52
BCT Gdynia poprawia wyniki przeładunkowe

W pierwszej połowie br. International Container Terminal Services Inc (ICTSI), filipiński właściciel m.in. BCT Gdynia, osiągnął 603,7 mln USD przychodów, które były o 10 proc. większe w porównaniach rok do roku i 103,6 mln USD zysku netto - był większy o 19 proc.

W drugim kwartale zysk netto grupy wzrósł o 15 procent - do 51,9 mln USD, a przychody o 8 proc. - do 284,3 mln USD.
Te przyrosty są m.in. efektem rozruchu i włączenia do działalności grupy nowego terminala w Matadi (Demokratyczna Republika z Konga), znacznego udziału przychodów i zysków z terminali w Iraku, Meksyku i Brazylii oraz jednorazowego zysk z wypowiedzenia umowy koncesyjnej w Nigerii, informuje zarząd ICTSI.

Wzrost zysku netto zmniejszyły natomiast m.in. wyższe koszty amortyzacja oraz nakłady, poniesione na rozpoczęcie działalności terminala w Melbourne.

W I półroczu br. grupa ICTSI obsłużyła łącznie 4,55 mln TEU ładunków, o siedem procent więcej w porównaniach rdr, na co złożyła się głównie nowa działalność we wspomnianych terminalach Matadi i Melbourne oraz duży przyrost w Baska (Irak).

W komunikacie nie wymienia się danych o operacjach w BCT Gdynia.

Jak poinformował nas Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy terminala, w okresie styczeń – lipiec br. przeładowano w nim 214,8 tys. TEU ładunków, o 20,1 proc. więcej w porównaniach rdr. – Po siedmiu miesiącach zrealizowaliśmy ponad 60 proc. planu rocznego – dodał Kużajczyk.

Plan na ten rok zakładał przeładunki między 320 a 330 tys. TEU, w porównaniu z wykonaniem 318,9 tys. w 2016 r.

Przypomnijmy, że w 2015 roku BCT zanotowało duży spadek przeładunków (o ok. 19 proc., do 360 tys. TEU) głównie z powodu przekierowania znaczącej części kontenerów do Portu Gdańsk (BCT), w wyniku utworzenia w marcu 2015 roku aliansu 2M pomiędzy armatorami Maersk Line i Mediterranean Shipping Company. Od sierpnia 2015 r. DCT rozpoczął także współpracę w armatorami aliansu G6, którzy poprzednio korzystali z usług BCT.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że nadal aktualne są rozmowy na poziomie właścicielskim w sprawie połączenia dwu terminali w Gdyni: BCT (Baltic Container Terminal) i GCT (Gdynia Container Terminal). Ten drugi należy do grupy Hutchison Port Holdings z Hongkongu.
Oba terminale leżą naprzeciwko siebie, niedawno zostały połączone łącznikiem transportowym. Ewentualna fuzja jest pożądana nie tylko z powodów organizacyjnych, co zaprzestania konkurencji o zleceniodawców.
ICTSI zarządza obecnie 27 terminalami kontenerowymi, w tym w Europie: w Gdyni i w Rijece (Chorwacja - Adriatic Gate Container Terminal).

Grupa Hutchison Port Holdings zarządza 48 terminalami kontenerowymi w 25 krajach. Przeładowały one łącznie w 2016 r. 81,4 mln TEU.

W tym roku działalność rozpoczął nowy terminal tej grupy w Felixstowe (Wielka Brytania), a niedawno HPH podpisał umowę w sprawie budowy terminala w Czarnomorsku (Ukraina).

Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 774 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

794 350 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP