PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Transport morski i rzeczny

Nowy wyścig na morzu na supermegamaksy

Autor: Wnp.pl (Piotr Stefaniak)
13-11-2017 20:59 |  aktualizacja: 13-11-2017 20:04
Nowy wyścig na morzu na supermegamaksy

Gabaryty nowych superkontenerowców będą nieznacznie większe, od obecnych megamaksów.

Fot. Shutterstock

Nowe zamówienia zakupu statków przez szwajcarskiego armatora MSC oraz francuskiego CMA CGM, może zwiastować początek nowej ery użytkowania mega kontenerowców (megamax). Jednostki te będą w stanie zabierać ponad 23 tys. kontenerów dwudziestostopowych (TEU).

Od czasu dostawy pierwszego na świecie megamaksu w 2013 r., Maersk McKinney Moller, mogącego przewozić 18.340 TEU, popłynęły zamówienia na coraz większe kontenerowce. Najnowszy rekord należy do OOEL Hong Kong, o zdolności przewozu ponad 21 tys. TEU, który wszedł do eksploatacji w maju tego roku.
Jednak wkrótce zostanie on znów pobity.

„Choć dokładnych specyfikacji tych nowych jednostek jeszcze nie opublikowano, grupy MSC i CMA CGM zdecydowały się zbudować statki nowej generacji – MGX24, zabierające ponad 22 lub nawet 23 tys. TEU” – informuje firma analityczna Alphaliner.

Mają one wejść do służby już na przełomie 2019-20. Wszystkie będą eksploatowane na głównej trasie przewozu drobnicy w kontenerach, tj. z Azji do Europy, które już dziś są zdominowane przez megamaksy.

Tymczasem Singapur Splash 247 informuje, że grupa MSC planuje złożyć zamówienie zakupu 11 superkontenerowców, każdy o zdolności przewozu 23.356. Gdyby ustawić je jeden za drugim, miałyby długość ponad 142 km, czyli jak z Gdańska w pobliże Torunia.

Zamówienie to zrealizują stocznie południowokoreańskie: Samsung Heavy Industries oraz Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.

Kontenerowce te mają być napędzane LNG. Ich długość nie przekroczy 402 metrów, czyli będą nieznacznie dłuższe niż np. OOCL Hong Kong (383 m) i szerokość 61,4 metrów. Kontenery będą ustawiane na pokładzie w 24 rzędach na wysokość 24 poziomów, a pod pokładem – odpowiednio w 12 rzędach i 12 poziomach.

Zdaniem ekspertów Alphaliner, te nowe jednostki będą mogły być obsługiwane przez większość terminali morskich, które już przyjmują megamaksy.

Przypomnijmy, że jednym z nich jest DCT Gdańsk, do którego dwa razy w tygodniu zawijają podobne giganty armatorów dwu aliansów, w tym 2M (Maersk Line i MSC).
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 864 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP