PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Transport morski i rzeczny

Statki biją kolejne rekordy pojemności

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
18-04-2017 10:18
Statki biją kolejne rekordy pojemności
Fot. Shutterstock

Pierwszy kwartał potwierdził, że nadal pogłębia się tendencja zamawiania przez największych armatorów statków o rekordowej pojemności.

W końcu marca  największy na świecie armator kontenerowy, duński Maersk Line, odebrał w Daewoo Shipbuilding Marine Engineering pierwszy superkontenerowiec, o nazwie Madrid Maersk, zabierający 20568 TEU. Jest on zatem jeszcze większy, niż rekordowej wielkości kontenerowiec japońskiego MOL, wprowadzony do eksploatacji w ub. roku, o pojemności 20179 TEU.
Marsk zamówił łącznie 11 sztuk tej klasy kontenerowców (EEE). Ostatnie egzemplarze ma odebrać w połowie 2018 roku.

Nowej generacji kontenerowce mają o ok. 12 proc. większą pojemność od 20 sztuk pływających już statków tego armatora, klasy Triple-E, jakie wprowadził do eksploatacji między 2013 a 2015 rokiem.

Podobnie jak poprzednie, EEE mają długość ok. 400 metrów, natomiast nieco większą szerokość (60 m), dzięki czemu mogą ustawiać kontenery w 23 rzędach i w 24 piętrach.

Natomiast sama MOL, największa i najstarsza w Japonii spółka międzynarodowych firm przewozowych, zdobyła certyfikat niemieckiego towarzystwa DNVGL, aby zamówione w stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) cztery megakontenerowce, zabierające po 20 tys. TEU każdy, były napędzane w silniki spalające gaz.

Pierwsze dwa tej klasy statki zostaną przekazane zamawiającemu jeszcze w tym roku.

Z kolei południowokoreańska Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. zdobyła zlecenie na budowę pięciu tankowców do przewozu ropy naftowej, każdy o pojemności 300 tys. ton dla spółki żeglugowej z tego kraju - Hyundai Merchant Marine Co. 

Zgodnie z warunkami listu intencyjnego między obiema stronami, do lipca zamawiający ma zadeklarować, czy zwiększyć zamówienie o pięć dodatkowych tankowców. W lipcu też ma zostać podpisana umowa, ponieważ obecnie strony nadal negocjują jej warunki finansowe.

Niedawno DSME zdobyło zamówienie na budowę trzech zbiornikowców po 318 tys. ton, jakie złożył grecki armator Maran Tankers Management, spółka zależna od Angelicoussis Shipping Group.

Łączne portfel do tej pory w br. DSME zdobył nowe zamówienia budowy dwóch zbiornikowców do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG) i pięciu bardzo dużych zbiornikowców do przewozu ropy (VLCC), łącznej wartości 770 milionów dolarów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP