PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Transport samochodowy

Ursus chce walczyć ze smogiem za pomocą e-busów

Autor: WNP.PL (PIM)
16-03-2017 13:45
Ursus chce walczyć ze smogiem za pomocą e-busów
Fot. Shutterstock

Transport publiczny jest dla mieszkańców miast znacznie zdrowszy niż indywidualny. Autobusy elektryczne mogą tą sytuację jeszcze poprawić - przekonuje Ursus.

Ursus przypomina, że autobus - emitujący niewiele większą ilość spalin niż samochód osobowy, który wybiera wielu użytkowników - przewozi tyle osób ile 70 samochodów w mieście i 30 samochodów poza miastem. Jest więc znacznie mniej szkodliwy dla środowiska niż transport indywidualny. Wprowadzenie pojazdów elektrycznych może uciążliwość ekologiczną transportu jeszcze zmniejszyć. 
Ursus, mocno ostatnio promujący swoje autobusy elektryczne porównał szkodliwość ekologiczną autobusów z trzema rodzajami napędu. Obok spalinowych, sprawdził hybrydy i pojazdy elektryczne.

Napęd hybrydowy to połączenie silnika spalinowego i elektrycznego (w najpopularniejszej wersji). Oznacza to jednak, że pomimo mniejszej ingerencji w środowisko naturalne taki pojazd wciąż emituje szkodliwe substancje do atmosfery. W autobusach hybrydowych energia pochodzi ze spalania oleju napędowego, tak jak w tradycyjnym pojeździe z silnikiem diesla. Silnik elektryczny ułatwia ruszanie pojazdu i pozwala na odzysk i ponowne wykorzystanie energii hamowania. Autobusy elektryczne napędzane są z kolei wyłącznie energią elektryczną z akumulatorów lub wytwarzaną przez ogniwa paliwowe. Niektóre modele nowoczesnej konstrukcji mogą być zasilane silnikami umieszczonymi w piastach kół.

Porównując autobusy hybrydowe i elektryczne Ursus zaczął od oceny komfortu jazdy. Hybryda emituje hałas i generuje drgania, e-bus pracuje dużo ciszej. Jeśli chodzi o zasięg, Ursus wskazuje, że e-bus może przejechać w jeździe miejskiej dystans nawet 400 km (jeżeli korzysta z szybkich doładowań). Bez szybkiego doładowania trasa ta wyniesie ok 160 km. Hybryda na zatankowanym zbiorniku oleju napędowego pokona również około 400 km. Oba autobusy mają, więc taki sam zasięg.

Ursus wskazuje także, że autobusy elektrycznie nie ustępują spalinowym czy hybrydowym także pod względem pojemności. „Rozwiązania hybrydowe zajmują dużo miejsca ze względu na zastosowanie dwóch rodzajów napędu oraz mechanizmów je sprzęgających. Silnik w e-busie nie potrzebuje dużej przestrzeni, a baterie i tak montowane są między innymi na dachu. W efekcie autobusy elektryczne mogą pomieścić taką samą liczbę pasażerów, co hybrydy” - wyjaśnia Ursus.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

URSUS [URS]

kurs:

5.10 PLN 0.07 (1.39%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


46 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP