PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

"FT": Polska atrakcyjna dla handlu, ale nie wykorzystuje potencjału w UE

Autor: wnp.pl/PAP
14-11-2017 21:56
"FT": Polska atrakcyjna dla handlu, ale nie wykorzystuje potencjału w UE
Fot. Shutterstock

Brytyjski dziennik "Financial Times" napisał we wtorek, że "tanie czynsze i niskie koszty pracy wzmacniają atrakcyjność Polski" dla firm zajmujących się handlem internetowym. Gazeta zaznaczyła jednak, że kraj nie wykorzystuje swojego potencjału w UE.

  • "FT" pisze o zaletach Polski, które ściągają inwestorów nad Wisłę. 
  • Dziennik, zaznaczył, że firmy inwestujące w Polsce mogą liczyć na "niskie czynsze", które należą do najniższych w Unii Europejskiej
  • Z drugiej strony w zagranicznych mediach można znaleźć mniej pochlebne oceny. 
  • Polska "schodzi z szerokiej drogi do wielkości" i "marnuje swój potencjał", napisał inny brytyjski dziennikarz. 
Korespondent "FT" w Warszawie James Shotter opisał inwestycję niemieckiej grupy modowej Zalando, która zdecydowała się ulokować swoje warte 150 milionów euro centrum logistyczne w zachodniopomorskim Gryfinie, tuż koło polsko-niemieckiej granicy.

Szef logistyki Zalando Jan Bartels powiedział "FT", że za wyborem Polski przemawiały "lokalizacja, dostępność siły roboczej i współpraca lokalnych władz".

Dziennik zaznaczył, że firmy inwestujące w Polsce mogą liczyć na "niskie czynsze", które należą do najniższych w Unii Europejskiej - są nawet dwu-, trzykrotnie niższe niż w Niemczech.

"FT" odnotowuje za agencją nieruchomości Colliers, że Zalando jest jedną z wielu firm, które w ostatnich latach zdecydowały się na inwestycję w Polsce i że liczba nowo wynajmowanych przestrzeni w naszym kraju wzrosła trzykrotnie w ciągu ostatniej dekady.

Tomasz Kasperowicz z Colliers powiedział, że głównym czynnikiem stojącym za tym trendem jest wzrost branży handlu online. Wskazał na takie firmy jak Zalando czy Amazon.

Zdaniem Kasperowicza, wiele firm woli Europę niż Chiny, bo "w środowisku, gdzie preferencje klientów zmieniają się bardzo szybko, firmy chcą być możliwie jak najbliżej".

Z kolei Maciej Madejak, który odpowiada za rozwój relacji biznesowych w firmie zarządzającej nieruchomościami Goodman, ocenił, że także "polskie firmy dobrze radzą sobie na rynku i mogą sobie pozwolić na dalsze inwestycje w nowe budynki". Wskazał m.in. na rozwój grupy obuwniczej CCC i sieci sklepów spożywczych Eurocash.

"FT" zaznaczył jednak, że pewien niepokój wzbudza fakt, iż maleje liczba dostępnych pracowników i niektórzy pracodawcy obawiają się braku siły roboczej i ewentualnej konieczności podnoszenia zarobków.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 962 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP