PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kadra kierownicza Tesli coraz szczuplejsza

Autor: PAP/rs
14-09-2017 11:09
Kadra kierownicza Tesli coraz szczuplejsza

Tesla zebrała już ponad 500 tys. zamówień na Model 3.

Fot. mat. pras.

Po dyrektorze ds. technologii baterii, dyrektorze finansowym i kierowniku programu Autopilot, odchodzi wiceprezes ds. rozwoju biznesu. Wszystko to w czasie, gdy firma intensyfikuje produkcję nowego samochodu - Modelu 3.

  • Obowiązki O'Connela przejmie prezes Tesli ds. globalnej sprzedaży i usług Jon McNeill.
  • W tym roku z firmy odeszli m.in. dyrektor ds. technologii baterii, dyrektor finansowy i odpowiadający bezpośrednio przed Elonem Muskiem kierownik programu Autopilot.
  • Sedan Tesla Model 3 ma być głównym konkurentem rynkowym dla ubiegłorocznego samochodu Bolt General Motors oraz nowej wersji Nissan Leaf.
53-letni O'Connel dołączył do Tesli w 2006 roku. Jak wskazuje Bloomberg pełnił kluczowa rolę w sporach prawnych firmy ze stanowymi salonami sprzedaży o prawo Tesli do handlowania pojazdami elektrycznymi bez pośrednictwa. Obowiązki O'Connela przejmie prezes Tesli ds. globalnej sprzedaży i usług Jon McNeill.

Zobacz 1112 największych firm przemysłowych w Polsce (jedyny taki raport w polskim internecie)

O'Connel jest kolejną wysoko postawioną osobą opuszczającą Teslę w br. Wcześniej w tym roku z firmy odeszli m.in. dyrektor ds. technologii baterii Kurt Kelly (w sierpniu, jak O'Connel po 11 latach), dyrektor finansowy Jason Wheeler (wiosną, po 15 miesiącach) i odpowiadający bezpośrednio przed Elonem Muskiem kierownik programu Autopilot Sterling Anderson (w styczniu) oraz inne wysoko postawione osoby związane z tym ostatnim projektem, a także z działem kadr.

Sedan Tesla Model 3 ma być pierwszym stosunkowo tanim, masowo produkowanym pojazdem elektrycznym firmy i głównym konkurentem rynkowym dla ubiegłorocznego samochodu Bolt General Motors oraz nowej wersji Nissan Leaf. Zasięg na pojedynczym ładowaniu baterii wycenionego na 35 tys. dol. Modelu 3 ma wynosić 354 km (w porównaniu do 362 km zasięgu przez tańszego Leafa i 455 km droższego Bolta).

Pierwsza partia Modelu 3 trafiła do pracowników firmy pod koniec lipca. Do grudnia produkcja pojazdów ma osiągnąć poziom 20 tys. egzemplarzy miesięcznie. Aby móc skuteczniej docierać z masowo produkowanym pojazdem do konsumentów, Tesla toczy batalie prawne mające zapewnić firmie prawo bezpośredniej sprzedaży samochodów klientom indywidualnym.

Aby sfinansować masową produkcję Modelu 3, w sierpniu Tesla po raz pierwszy zdecydowała się na emisję tradycyjnych obligacji. 

Elon Musk poinformowała, że firma zebrała już ponad 500 tys. zamówień na Model 3. Zobacz: Elon Musk: Tesla zebrała ponad 500 tys. zamówień na Model 3.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 063 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

308 212 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP