PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Najczęstsze problemy związane z wdrożeniem norm ISO 9001 i 14001 z 2015 r.

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę DNV GL Business Assurance Poland Sp. z o.o.
08-09-2017 09:11
Najczęstsze problemy związane z wdrożeniem norm ISO 9001 i 14001 z 2015 r.

Mijają dwa lata, odkąd obowiązują nowe standardy. Na podstawie zgromadzonych doświadczeń audytorów DNV GL podsumowujemy najważniejsze wnioski.

Z koniecznością wdrożenia zmienionych wymagań norm wiązały się początkowo liczne obawy o trudność i pracochłonność tego procesu. Jednak od ich publikacji wielu Klientów DNV GL uzyskało już certyfikaty zgodności z nowymi normami. Usługa Analizy Luk, jak i prowadzone w jej trakcie rozmowy z audytorami, pomagają w określeniu obszarów, w których wymagania norm nie zostały jeszcze w pełni wdrożone.
Najważniejsze spostrzeżenia

Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że najczęstsze problemy wynikają z braku powiązań zagrożeń i ryzyk w procesach z celami i wskaźnikami kluczowymi do ich osiągnięcia w ramach realizacji procesów. A przecież zgodnie z intencją nowych norm, kluczowe dla firmy ryzyka i potrzeby stron zainteresowanych powinny być uwzględnione w systemie zarządzania. Co za tym idzie, powinny być elementem mechanizmów napędzających zmiany w organizacji, czyli uwzględniane podczas definiowania celów i wskaźników procesowych.

W ramach kontekstu zewnętrznego i wewnętrznego, obserwujemy niejednokrotnie pomijanie lub nieuwzględnianie ryzyk wynikających ze słabych stron organizacji, jak i zewnętrznych zagrożeń wpływających na realizację procesów. Wiedza na temat problemów i uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych będzie kluczowa do określenia nie tylko ryzyk, ale i szans.

Problem stanowi też często nieosiąganie wyników zaplanowanych dla procesów m in. w odniesieniu do jakości wyrobów i usług.

Nierzadko zdarza się, że analiza wpływu stron zainteresowanych wraz z ich oczekiwaniami nie obejmuje wewnętrznych stron zainteresowanych tj. kierowników i menedżerów liniowych lub pracowników organizacji. Ponadto ograniczanie interesariuszy jedynie do Klientów i dostawców (podejście z poprzedniego wydania ISO 9001), jako mających największy wpływ na realizowane cele i będących jedynym poważnym źródłem ryzyk i szans dla organizacji z tytułu działania na rynku, stanowi zbyt duże uproszczenie w podejściu do nowych wymagań norm. W przypadku normy ISO 14001, otwarty dialog z właściwymi zainteresowanymi stronami oraz transparentna komunikacja informacji o środowisku mogą pomóc lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania stron zainteresowanych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 980 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

784 838 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP