PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Najczęstsze problemy związane z wdrożeniem norm ISO 9001 i 14001 z 2015 r.

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę DNV GL Business Assurance Poland Sp. z o.o.
08-09-2017 09:11
Najczęstsze problemy związane z wdrożeniem norm ISO 9001 i 14001 z 2015 r.

Mijają dwa lata, odkąd obowiązują nowe standardy. Na podstawie zgromadzonych doświadczeń audytorów DNV GL podsumowujemy najważniejsze wnioski.

Z koniecznością wdrożenia zmienionych wymagań norm wiązały się początkowo liczne obawy o trudność i pracochłonność tego procesu. Jednak od ich publikacji wielu Klientów DNV GL uzyskało już certyfikaty zgodności z nowymi normami. Usługa Analizy Luk, jak i prowadzone w jej trakcie rozmowy z audytorami, pomagają w określeniu obszarów, w których wymagania norm nie zostały jeszcze w pełni wdrożone.
Najważniejsze spostrzeżenia

Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że najczęstsze problemy wynikają z braku powiązań zagrożeń i ryzyk w procesach z celami i wskaźnikami kluczowymi do ich osiągnięcia w ramach realizacji procesów. A przecież zgodnie z intencją nowych norm, kluczowe dla firmy ryzyka i potrzeby stron zainteresowanych powinny być uwzględnione w systemie zarządzania. Co za tym idzie, powinny być elementem mechanizmów napędzających zmiany w organizacji, czyli uwzględniane podczas definiowania celów i wskaźników procesowych.

W ramach kontekstu zewnętrznego i wewnętrznego, obserwujemy niejednokrotnie pomijanie lub nieuwzględnianie ryzyk wynikających ze słabych stron organizacji, jak i zewnętrznych zagrożeń wpływających na realizację procesów. Wiedza na temat problemów i uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych będzie kluczowa do określenia nie tylko ryzyk, ale i szans.

Problem stanowi też często nieosiąganie wyników zaplanowanych dla procesów m in. w odniesieniu do jakości wyrobów i usług.

Nierzadko zdarza się, że analiza wpływu stron zainteresowanych wraz z ich oczekiwaniami nie obejmuje wewnętrznych stron zainteresowanych tj. kierowników i menedżerów liniowych lub pracowników organizacji. Ponadto ograniczanie interesariuszy jedynie do Klientów i dostawców (podejście z poprzedniego wydania ISO 9001), jako mających największy wpływ na realizowane cele i będących jedynym poważnym źródłem ryzyk i szans dla organizacji z tytułu działania na rynku, stanowi zbyt duże uproszczenie w podejściu do nowych wymagań norm. W przypadku normy ISO 14001, otwarty dialog z właściwymi zainteresowanymi stronami oraz transparentna komunikacja informacji o środowisku mogą pomóc lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania stron zainteresowanych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


29 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.