PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Samolotowe sterowanie dla aut

Autor: wnp.pl (PIM)
13-09-2017 21:12
Samolotowe sterowanie dla aut
Fot. Materiały prasowe

Nexteer Automotive zaprezentował  podczas Targów Motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie system sterowania zawierający technologie podobne do tych stosowanych w lotnictwie. To kolejny krok w stronę autonomicznego sterowania.

  • Systemy bezpieczeństwa mają być aktywne nieustannie, a nie jedynie w sytuacji kryzysowej.
  • W przypadku Steer-by-Wire mechaniczne połączenie kół i kierownicy jest zastąpione elektroniką i siłownikami.
  • Steer-by-Wire lepiej będzie współpracował z technologiami autonomicznej jazdy.
*****************************

Elektryczny układ dodatkowych zabezpieczeń Nexteer pozwala na zwiększenie bezpieczeństwa sterowania pojazdem dzięki zastosowaniu w nim dodatkowych czujników momentu obrotowego i pozycji, sterowników elektronicznych i silników elektrycznych oraz podwójnych zestawów złączy zasilania i komunikacji w pojeździe.

- Naszym celem jest zabezpieczenie układu sterowania dla samochodów autonomicznych w taki sposób, by systemy bezpieczeństwa były aktywne nieustannie, w odróżnieniu od sytuacji, w której włączane są jedynie w sytuacji kryzysowej. Nasz premierowy system sterownia High Availability EPS, podobny do stosowanych w przypadku systemów lotniczych, pozwoli branży motoryzacyjnej na zapewnienie w samochodach autonomicznych dodatkowego zabezpieczenia w momencie, gdy zmierza ona do kolejnych stopni autonomizacji jazdy - mówi Frank Lubischer, dyrektor ds. technicznych Nexteer, dyrektor ds. strategii i starszy wiceprezes globalnego działu inżynieryjnego.  

Zobacz 1112 największych firm przemysłowych w Polsce (jedyny taki raport w polskim internecie) 

Nexteer promuje także elektryczny układ sterowania Steer-by-wire, wskazując na jego łatwiejszą migrację w miejsce układów kierowniczych stosowanych obecnie.

- Jedną z najważniejszych zalet naszego projektu Steer-by-Wire (SbW) dla producentów samochodów jest efektywność kosztowa związana z migracją z systemów stosowanych obecnie. Nasze portfolio umożliwia łatwiejsze przejście od znajdującego się pod maską elektrycznego wspomagania układu kierowniczego typu Single Pinion EPS (montowanego do zębnika) do układu Steer-by-Wire, który będzie stawał się w naszej opinii coraz popularniejszy, szczególnie w dobie coraz większej elektryfikacji i autonomizacji pojazdów. Dzięki temu producenci samochodów mogą uniknąć znaczących inwestycji i przeprojektowywania podwozia– mówi Lubischer.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 768 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

308 212 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP