Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stadler zaprezentował Giruno

Autor: wnp.pl (PS)
19-05-2017 20:32
Stadler zaprezentował Giruno
Fot. mat. pras. Stadler

Po zaledwie dwu i pół roku prac projektowych i produkcji, wczoraj Stadler zaprezentował uroczyście niskopodłogowy zespół trakcyjny dużych prędkości Giruno, opracowany na zamówienie przewoźnika szwajcarskiego SBB.

Teraz producent rozpoczyna postępowanie w celu uzyskania dopuszczenia do eksploatacji w czterech krajach: Szwajcarii, Niemczech, Austrii i Włoszech.
Według założeń, Giruno pojawi się na torach Szwajcarii już pod koniec 2019 roku i będzie obsługiwał Tunel Świętego Gotarda - najdłuższy tunel kolejowy na świecie, łącząc Zurych i Bazyleę z Mediolanem, w kolejnym etapie także z Frankfurtem.

Stadler wyprodukuje dla SBB łącznie 29 niskopodłogowych zespołów trakcyjnych złożonych z 11 członów. Zamówienie przewiduje także opcję na kolejne 92 pojazdy.

Formalnie, premiera „Giruno” (pol. Myszołów) odbyła się we wrześniu ub. roku podczas targów InnoTrans w Berlinie. Był to jednak zespół pięcioczłonowy.

Giruno to rozwinięcie modelu Flirt, ale z uwzględnieniem wymogów technicznych, jakie stawia jazda przez długi tunel.

Innowacyjna budowa pojazdu uwzględnia wymogi dotyczące ochrony przed działaniem ciśnienia, klimatyzacji, a także zaawansowanej izolacji termicznej i akustycznej, które „wyznaczają nowe standardy dla długodystansowego transportu szynowego” - podkreśla producent.

Pojazd ma wysuwany stopień dopasowany do peronów o wysokości zarówno 55 centymetrów jak i 76 centymetrów, pozwalający na eliminację schodów na wejściu do wnętrza. 

Wnętrze pociągu jest wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania oświetleniowe. Aby zadbać o komfort pasażerów podróżujących przez długi tunel, pociągi Giruno zostały także wyposażone w szereg dodatkowych udogodnień, takich jak: wzmacniacz sygnału telefonii komórkowej (3G/4G), gniazdka przy każdym siedzeniu, duża przestrzeń na bagaż, oddzielne toalety dla kobiet i mężczyzn, a także specjalne toalety dla osób niepełnosprawnych.

Pociągi mają długość 202 metrów i mogą przewieźć 405 pasażerów, oferując 288 miejsc w drugiej klasie oraz 117 w pierwszej. Zostały też wyposażone w strefy wielofunkcyjne oraz specjalny przedział dla rowerów, co pozwala na efektywne wykorzystanie przestrzeni.

Pociąg może osiągać dużą prędkość – maksymalnie do 250 km/h. Jest wyposażony w cztery wózki napędowe, z napędem na obie osie. Maksymalna moc na kole wynosi 6000 kW.

Na dachu zostały zamontowane cztery pantografy. Giruno został też przystosowany do jazdy w trakcji podwójnej, dzięki czemu zostanie dopuszczony do eksploatacji nie tylko w Szwajcarii, ale także w Niemczech, Austrii i we Włoszech.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 682 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP