PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Volkswagen zmienia logo. Nie chce być "zbyt niemiecki"

Autor: wnp.pl (PS)
16-04-2018 21:27 |  aktualizacja: 16-04-2018 22:00
Volkswagen zmienia logo. Nie chce być "zbyt niemiecki"

Zmiana logo ma być kluczem do wzrostu wartości grupy dzięki samochodom elektrycznym

Fot. mat. pras.

Volkswagen AG planuje zmienić logo. W ten sposób przygotowuje się do ery samochodów z napędem elektrycznym, ale przy okazji próbuje wypolerować swój obraz nadszarpnięty skandalem związanym z emisją spalin przez diesle VW.

Nowe logo będzie publicznie pokazane w przyszłym roku, kiedy koncern przedstawi też "agresywne" plany rozwoju pojazdów eV, powiedział dziś (16 kwietnia) podczas konferencji prasowej w Berlinie Jochen Sengpiehl, dyrektor ds. marketingu.
Zmiana jest wymagana także dlatego, że choć sześć lat temu znaczkowi VW nadano nieco bardziej trójwymiarowy wygląd, to w istocie nieznacznie się on zmienił od czasu uruchomienia na nowo zakładów po II wojnie światowej.

Zobacz też: Volkswagen zapowiada inwestycje w Poznaniu

- Marka nie jest w dobrej kondycji w porównaniu do poprzednich lat - mówił Sengpiehl. Nie tylko z powodu dieselgate. Jest także emocjonalnie odbierana jako "zbyt niemiecka".

VW planuje promować nową markę z zastosowaniem mediów cyfrowych i społecznościowych. Będzie starał się przekonać sceptycznych konsumentów, by "przełączyli się na pojazdy z napędem akumulatorowym".

Zmiana logo ma być kluczem do wzrostu wartości grupy o 20 mld euro dzięki samochodom elektrycznym.

Zobacz też: Volkswagen szuka wzmocnienia w Azji, łączy siły z Hino Motors

Celem jest też sprawienie, by auta VW były bardziej przystępne i "mniej sztywne", jak  informuje Bloomberg. - Mają być pełne innowacji, aby uzasadnić ich wyższą cenę - wyjaśniał Sengpiehl, który powrócił do Volkswagena we wrześniu ub. r. po epizodzie w Hyundaiu.

Volkswagen podchodzi do realizacji planów kompleksowo. W najbliższych miesiącach będzie zapraszał do współpracy najlepsze agencje reklamowe i PR. Koncern planuje skoncentrować się w kampanii reklamowej na głównych centrach sprzedaży, licząc, że tam klienci szybciej zareagują na nowe oferty.

Grupę w przyszłość ma przenieść nowy CEO Herbert Diess, który w piątek objął to stanowisko i będzie nadzorować sprzedaż samochodów. Seria produkcji aut z napędem elektrycznym rozpocznie się od prezentacji nowego hatchbacka w 2020 r.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


19 575 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

733 593 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP