PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

YouTube ma 13 lat. I coraz więcej Polaków potrafi na nim zarobić

Autor: Jakub Prokop
14-02-2018 00:27

Ile i kto potrafi zarobić na YouTube? W Walentynki 2005 założono popularny serwis, który właśnie obchodzi urodziny. Od tego czasu znacznie się zmienił, a tzw. „zarabianie na YouTube” dotarło również do Polski. Sprawdziliśmy, które kanały są obecnie najchętniej oglądane, i nie tylko.

  • YouTube ma już 13 lat.Na początku  wcale na siebie nie zarabiał. Jego funkcjonowanie możliwe było wyłącznie dzięki inwestorom i aniołom biznesu.
  • Serwis nieubłaganie zmierza w kierunku profesjonalizacji i komercjalizacji. Mimo to, twórcy w dalszym ciągu muszą stawiać społeczność na pierwszym miejscu.
  • W ciągu trzynastu lat serwis został wykupiony przez Google, podpisał umowy ze stacjami telewizyjnymi, a jego model biznesowy znacznie się rozwinął - na czym skorzystali również polscy twórcy, ale także korporacje - najchętniej oglądanym kanałem na YT jest np. obecnie TVN.

Obecnie największą liczbę subskrybentów wśród polskich youtuberów (3,5 mln) może pochwalić się Sylwester Wardęga. Pomysłodawca psa-pająka dzierży palmę pierwszeństwa już od kilku lat, ale czuje już na plecach oddech konkurentów. Drugi (3,4 mln) jest Karol Gązwa czyli growy i rozrywkowy Blowek. Na trzecim miejscu jest reZigiusz (3 mln). W pierwszej dziesiątce znajdziemy jeszcze jednego gracza (Stuu), kabareciarzy (AbstrachujeTV), wytwórnię muzyczną (Step Records), majsterkowiczów (5 Sposobów na...) i rozrywkowy kanał Naruciaka.


Nie tylko reklamy


Co ciekawe, liczba subskrybentów nie przekłada się bezpośrednio na zarobki.

- Trudno jednak jednoznacznie powiązać popularność z pieniędzmi. Wpływ na monetyzację treści ma wiele czynników, m.in. jakość prezentowanych na kanale materiałów, wiedza czy poruszanie się w niszy tematycznej - tłumaczy Łukasz Głombicki, dyrektor działu komunikacji w LifeTube, największej polskiej agencji promującej youtuberów.

Wynika to z prostego faktu, że wpływy bezpośrednio od serwisu YouTube są tylko jednym z wielu sposobów zarabiania na publikacji filmów. Do innych należą: wsparcie fanów na portalach w rodzaju Patronite, sprzedaż własnych produktów czy współpraca reklamowa z markami.

- W zeszłym roku LifeTube wypłacił swoim twórcom ponad 15 mln złotych, a średnia wartość jednego flightu kampanii u jednego twórcy wynosiła około 30 tys. zł. Generalnie koszt takiej współpracy waha się od kilku do kilkuset tysięcy złotych - w zależności od liczby świadczeń, wielkości kanału, grupy docelowej itp. - mówi Łukasz Głombicki.
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 409 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

657 146 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 006 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.