PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Centralny Port Komunikacyjny - rozkład jazdy

Autor: Piotr Stefaniak / NOWY PRZEMYSŁ
29-07-2019 13:15
Centralny Port Komunikacyjny - rozkład jazdy

Osiągnięcie poziomu 90 mln odprawianych pasażerów przekroczy zdolności operacyjne wszystkich polskich portów lotniczych.

NP

Masterplan Centralnego Portu Komunikacyjnego ujmie tę inwestycję w karby procedur i harmonogramów. Uściśli to, co nadal "ogólne" lub budzi wątpliwości. No i zdejmie z inwestycji łatkę polityczną.

Wiele już wiemy o CPK. Na przykład: czym ma być. Otóż portem przesiadkowym dla lotów dalekiego zasięgu, których nie obsługują krajowe lotniska regionalne oraz porty w regionie Europy Środkowej.
CPK pownien dać impuls do radykalnej zmiany układu transportu w Polsce, szczególnie kolejowego. I stanie się miejscem prowokującym bezpośrednio i pośrednio zatrudnienie porównywalne z największymi branżami przemysłowymi.

A co budzi wątpliwości... Czy i w jakiej mierze będą zweryfikowane dotychczasowe plany, przedstawiane głównie przez polityków lub osoby z tych kręgów? Jaki będzie łączny koszt inwestycji i jak go sfinansować? Co jest w porcie zbyteczne i co może być nadmiernym "luksusem" (wybór między marmurem i złoceniami w porcie w Stambule i lastrykiem w drugim terminalu Heathrow)?

Czy wszystkie założenia są słuszne, w tym kluczowe: czy PLL LOT, zwornik tej inwestycji, osiągnie zakładane cele wraz z zejściem murarzy z placu budowy?

No i kto może na tym stracić? Niektóre regionalne porty lotnicze (Lublin? Łódź?). Czy ucierpią mieszkańcy Baranowa i dwu sąsiednich gmin?

Na dwa pytania nie będzie zapewne szybko odpowiedzi. Czy polskie firmy zarobią na tej inwestycji? I nie powtórzą się sceny zejść z placów budów autostrad albo co gorsze - bankructwa?

- W tym roku chcemy wybrać wykonawcę masterplanu dla lotniska, dlatego potrzebujemy "wsadu" do jego opracowania i zbieramy szczegółowe opinie interesariuszy - zapowiedział Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. CPK, wiceminister infrastruktury, w maju, w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (9)

  • artek 2019-07-29 14:28:54
    Ta władza się kompromituje. Jeszcze nie wbito łopaty pod budowę, a już wybierają marmur do wykończenia. Idioci!
    • Tomek 2019-07-29 15:22:16
      No właśnie - po co to budować jak można latać z Londynu czy Frankfurtu... Z Berlina to się nie da - stoi tam 8 tys. Volkswagenów, które czekają na złomowanie. Swoją drogą wystarczy sprzedać teren spod Okęcia i już będzie kasa na dwie takie budowy.
      • Śaj 2019-07-29 18:27:50
        Właśnie o to chodzi by ruch był obsługiwany w Polsce , to powoduje przepływ pieniędzy ,poza tym mamy niewłaściwy rozkład połączeń kolejowych spowodowany jeszcze zaborami. Musimy to przełamać aby móc nadążyć za bogatymi państwami. Długo by tłumaczyć proponuję posłuchać Pana J . Bartosiaka lub P. Wojczala , i Pyfla wypowiedzi dostępne na YouTube.
    • Arek 2019-07-29 15:55:17
      Idiotyczny to jest twój wpis.
    • Miś 2019-08-07 22:28:53
      Miś: Janek, nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych. Nie bądźmy Peweksami. Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek? Hochwander: Podwójny... Stać mnie! Miś: Noooo...
  • Agat 2019-07-29 18:21:35
    To w jakim to kolorze będą lądowały samoloty na tym CPK?
  • Jerzy 2019-07-30 08:53:30
    Czyli po czterech latach ktoś zabiera się za opracowanie, które powinno byc zrobione na samym początku. Tego typu dokumenty (potocznie nazywane biznesplanami) powinien przygotować kazdy kto chce zainwestować troche pieniędzy. Ale tutaj było wszystko na odwrót: decyzja polityczna o budowie, a potem dopiero dalej .........
    • Stanley 2019-07-30 17:16:43
      Piszącym nie po drodze jest rozwój naszego kraju. Kiedy wreszcie zmienicie narrację. Zamiast się cieszyć, że powstanie inwestycja która, spowoduje rozwój kraju, to przeciwnicy dokonują durnych wpisów.
      • artek 2019-07-30 17:34:05
        CPK ma obsługiwać 25 mln. podróżnych, czyli niewiele więcej, niż oba mazowieckie porty łącznie obecnie - ok. 20 mln. Po co mają się dublować? Lepiej przeznaczyć pieniądze na dokończenie autostrad czy remont torów.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.13.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


21 597 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

304 382 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.