CRM (1) George Thiopoulos*

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor:
  • Dodano: 18-05-2001 00:00

Rozwój rynku systemów CRM jest przede wszystkim uzależniony od dalszego rozwoju koncepcji przedsiębiorstwa zorientowanego na klienta. Podstawowym czynnikiem wpływającym na rozwój systemów klasy CRM są przekształcenia polskich przedsiębiorstw, ukierunkowane na lepsze i bardziej efektywne zarządzanie procesem obsługi klienta oraz informacji o nim.

Zanim to jednak nastąpi, konieczne jest rozwiązanie w tych organizacjach wielu znacznie bardziej podstawowych problemów o charakterze organizacyjnym i proceduralnym. Najważniejszym czynnikiem zewnętrznym jest uświadomienie sobie potrzeby wdrożenia systemu CRM. W ostatnich dwóch latach obserwujemy zakończenie etapu gwałtownego rozwoju przedsiębiorstw, związanego z ogólnym rozwojem polskiej gospodarki oraz światowymi trendami. Firmy, by pozyskać, a następnie utrzymać nowego klienta, poszukują coraz lepszych metod i narzędzi. Zastosowanie systemu CRM jest najefektywniejszą metodą, szczególnie na rynku, gdzie poziom usług skierowanych do klienta może być znacznie podniesiony, zapewniając jednocześnie firmom przewagę konkurencyjną. Jedną z wielu barier wprowadzenia nowoczesnych systemów jest kultura przedsiębiorstwa. Żaden, nawet najlepszy system, nie będzie sprawnie funkcjonował bez pełnego zrozumienia potrzeby, a następnie zaangażowania oraz wykorzystania możliwości przez pracowników firmy.
W Polsce powszechną praktyką jest popieranie wewnętrznej konkurencji pomiędzy handlowcami, co zniechęca ich do prowadzenia i dzielenia się bazą danych poprzez zunifikowany system.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: CRM (1) George Thiopoulos*

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.201.94.72
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!