PARTNERZY PORTALU

CRM (2) Krzysztof Szubert*

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor:
  • Dodano: 18-05-2001 00:00

Na polskim rynku dostępnych jest obecnie około 30 różnej klasy systemów CRM, zarówno bardzo zaawansowanych i nakierowanych na konkretny profil odbiorcy, jak i systemów mniejszych. Przeważajšcš częœć oferty stanowiš zaawansowane i bardzo drogie systemy CRM przeznaczone dla dużych przedsiębiorstw. Z drugiej strony znajdujemy w ofertach systemy małe i mało elastyczne, bardziej przypominajšce klasę narzędzi PIM (Personal Information Management) niż CRM. Powstała zatem pewna istotna luka w ofercie dla przedsiębiorstw małych i œrednich, które w Polsce przeważajš i majš generalnie największy potencjał wzrostu. Zastosowanie w ich działalnoœci tego typu rozwišzań może przynieœć szybkie i wymierne korzyœci. Dobrze dobrany i wdrożony CRM to wzrost sprzedaży o 15-20%.
Z pierwszego okresu wzmożonych kontaktów z firmami zainteresowanymi zakupem w perspektywie kilku miesięcy systemu klasy CRM, wynika, że nawet duże firmy często nie sš przygotowane do ponoszenia wysokich kosztów zwišzanych z wdrażaniem zaawansowanych systemów CRM. Poszukujš zatem rozwišzań mniejszych i znacznie tańszych. Należy pamiętać, że proces decyzyjny i czas wdrożenia systemów drogich (ok. 5000 USD/stanowisko) jest znacznie dłuższy od czasu implementacji systemów bardziej masowych i jednoczeœnie do dziesięciokrotnie tańszych.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: CRM (2) Krzysztof Szubert*

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.14.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!