PARTNERZY PORTALU

Czas na odpowiedzialnego producenta. A systemu wciąż nie ma...

Czas na odpowiedzialnego producenta. A systemu wciąż nie ma...
Najwyższy czas na spójny system odpowiedzialności producentów za wprowadzanie na rynek odpadów opakowaniowych. Ale jego działanie oczywiście zależy od wszystkich uczestników procesu ich zagospodarowania. fot. shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Toborek
    Nowy Przemysł
  • Dodano: 23-10-2021 12:00

Rozszerzona odpowiedzialność producentów to rozwiązanie, które Polska, idąc śladem innych krajów, musi wprowadzić w najbliższym czasie. Na razie ROP będzie dotyczył opakowań i materiałów opakowaniowych, z czasem niemal wszystkich produktów wprowadzanych na rynek.

  • Ściągnięcie od przemysłu nawet 2 groszy od opakowania mogłoby dać ok. 2 mld złotych rocznie, które pokryłyby część kosztów zbiórki i zagospodarowania takich odpadów.
  • O ROP w Polsce mówi się głośno od 2016 roku. Mamy już opłatę zwaną opakowaniową lub produktową, o której mówi się jak o „szczątkowym ROP-ie”, ale to rozwiązanie bez większego wpływu na rynek.
  • Aby zmniejszać ilość odpadów i prowadzić gospodarkę obiegu zamkniętego, konieczne są wysiłki nie tylko producentów, ale wszystkich podmiotów w łańcuchu wartości z samymi konsumentami włącznie.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Czas na odpowiedzialnego producenta. A systemu wciąż nie ma...

  • Zeghar 2021-10-24 09:14:26
    Zaraz, zaraz... Dlaczego cały łańcuch dystrybucji ma się tym zajmować? Taka propozycja nastawiona jest na przedłużenie całego procesu decyzyjnego. Mamy wprowadzającego odpady i sprzedawcę / odbiorcę finalnego. Plus podmioty ściągające plastik z rynku. Koniec.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.189
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!