PARTNERZY PORTALU

Czesław Lang: promocja poprzez Tour de Pologne to dobrze zainwestowane pieniądze

Czesław Lang: promocja poprzez Tour de Pologne to dobrze zainwestowane pieniądze
  • Autor: Dariusz Ciepiela
  • Dodano: 12-07-2016 11:25

Tour de Pologne to ogromne wyzwanie organizacyjne i logistyczne. Właśnie rusza ta największa, organizowana cyklicznie impreza sportowa w Polsce, a jej dyrektor generalny, Czesław Lang, mówi nam o jej finansowych kulisach.

- Opłaca się sponsorować Tour de Pologne?

- Wartość zwrotu z działań reklamowych i promocyjnych podczas Tour de Pologne jest bardzo duża. Prezentujemy naszym partnerom raport, w którym pokazujemy, jak zostali przedstawieni i co zyskali.

W tym roku działania promocyjne wyścigu zostaną znacznie zintensyfikowane, ponieważ pojawiła się konkurencja w postaci mistrzostw Europy w piłce nożnej i igrzysk olimpijskich w Rio.

- Wsparcie, także finansowe, organizatorzy TdP otrzymują również od samorządów gmin, przez które wyścig będzie przejeżdżał...

- Bez współpracy z samorządami trudno byłoby go przeprowadzić. Tour de Pologne to ogromne wyzwanie organizacyjne i logistyczne. Ale samorządy podchodzą do wszystkich tych kwestii z zaangażowaniem. W zamian mieszkańcy ich miejscowości otrzymują wiele atrakcji: mogą oglądać starty, mety, lotne premie. Albo na przykład wziąć udział w Nutella Mini Tour de Pologne - wyścigu dla dzieci i młodzieży, w którym w 2015 roku w sześciu miastach wystartowało prawie trzy tysiące uczestników.

Zupełnie osobna sprawa to oczywiście sama promocja poszczególnych miast i miejscowości. W 2015 roku Tour de Pologne pokazywano w 120 krajach na całym świecie - były transmisje oraz ich powtórki. Wyścig był promowany między innymi w radiu, w prasie, w internecie, w kinach oraz na bilbordach. To rzeczywiście najtańsza i najlepsza forma promocji miast.

- Ile wynosi budżet Tour de Pologne?

- Prawie 4 mln euro. Część tej kwoty otrzymujemy w formie usług lub wymiany barterowej.

- Można jeszcze coś poprawić?

- Zrobiliśmy już wszystko, co było możliwe, aby osiągnąć najwyższy światowy poziom sportowy. Jesteśmy w kolarskiej lidze mistrzów, czyli w prestiżowym cyklu UCI World Tour, wraz z takimi wyścigami jak Tour de France czy Giro d’Italia. W Tour de Pologne startują wszystkie najlepsze zawodowe teamy świata i wiele kolarskich gwiazd. To maksimum tego, co mogliśmy osiągnąć.

Mamy natomiast wciąż duże rezerwy, jeśli chodzi na przykład o zwiększenie zainteresowania kibiców czy podniesienie jakości transmisji telewizyjnych.

- W tym roku po raz pierwszy odbędzie się także Tour de Pologne Kobiet. Tu też byli chętni do współpracy?

- Początki nigdy nie są łatwe i tak też stało się z Tour de Pologne Women. Mieliśmy nieco trudności w pozyskaniu sponsorów, przekonaniu mediów do promowania wyścigu. Ale ja jestem całkowicie pewien, że taka impreza jest pot-rzebna. We Francji czy we Włoszech organizowane są wyścigi dla kobiet na wysokim poziomie - w Polsce do tej pory ich nie było. Namawiam media i sponsorów do tego, aby panie potraktowali tak samo jak mężczyzn. Pierwszy rok jest, jak powiadam, trudny, ale chcemy rozwijać ten wyścig i szybko zrobić z niego jedną z najważniejszych kolarskich imprez dla kobiet na świecie. W tym roku odbędą się trzy etapy, a już w przyszłym planujemy ich pięć.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Czesław Lang: promocja poprzez Tour de Pologne to dobrze zainwestowane pieniądze

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.96.184
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Wydanie 1/2021

ARCHIWUM  •  PRENUMERATA  •  REDAKCJA

WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!