PARTNERZY PORTALU

Czy mamy zielony trend w energetyce?

Czy mamy zielony trend w energetyce?
Ochrona środowiska to właściwy kierunek i obowiązek nas wszystkich wobec przyszłych pokoleń - mówi Joanna Erdman, wiceprezes ING Banku Śląskiego Fot. NP

Ograniczanie zużycia energii to do niedawna jeszcze głównie domena przedsiębiorstw energochłonnych, dla których było działaniem biznesowym. Teraz wspieranie rozwoju źródeł odnawialnych i inne formy włączania się w zielony trend w energetyce to rynkowa konieczność - ze względu na wymagania klientów.

  • Zarówno w Polsce, jak i na świecie przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi konieczności odpowiedzialnego podejścia do gospodarki i środowiska naturalnego.
  • Zmiany klimatyczne postępują szybciej niż prognozowano, stają się coraz groźniejsze, zbliżają nas do punktu, w którym nie będzie można uniknąć katastrofy.
  • Biznes różnych branż, także niezwiązanych z wytwarzaniem energii, poddany presji opinii publicznej i preferencji swoich klientów, decyduje się na realizację programów ograniczania emisji. Wiele z tych projektów, scenariuszy i strategii ma ścisły i naturalny związek z ideą efektywności energetycznej.
  • O efektywności energetycznej i o przemianach w polskiej energetyce będziemy rozmawiali w dniach 1-2 października podczas XVI Kongresu Nowego Przemysłu w Warszawie. Zapraszamy!

- Nie ma tu mowy o modzie czy marketingu, bo to po prostu konieczność. Globalna polityka ochrony klimatu jest naszą wspólną odpowiedzialnością, a ochrona środowiska naturalnego musi stanowić nieodłączny element długoterminowej strategii wszystkich uczestników rynku, zarówno małych, jak i dużych - przekonuje Joanna Erdman, wiceprezes ING Banku Śląskiego.

Zwraca przy tym uwagę na fakt, że zwłaszcza na rynku energetycznym jest coraz więcej instytucji finansowych, które ostrożnie podchodzą do finansowania węgla i branż bezpośrednio opartych na jego spalaniu. Coraz większego znaczenia nabierają alternatywne zielone technologie.

- To właściwy kierunek i obowiązek nas wszystkich wobec przyszłych pokoleń - ocenia Erdman.

Bank bez emisji

- Fair trade jest wpisany w codzienną działalność zarówno biznesową, jak i pozabiznesową i pozostaje nieodłącznym elementem naszej strategii. Jako jedni z pierwszych zadeklarowaliśmy ograniczenie finansowania energetyki węglowej. Zgodnie z przyjętą przez nas Deklaracją Ekologiczną, priorytetem w naszej działalności biznesowej są projekty realizowane z troską o środowisko naturalne. Dlatego stopniowo zmniejszamy ekspozycję produktową i kredytową dotyczącą działalności szkodliwej środowiskowo - dodaje Joanna Erdmann.

Już od 2015 roku grupa ING nie finansuje nowych elektrowni węglowych, z wyłączeniem wcześniejszych zobowiązań kontraktowych wobec tego rodzaju podmiotów. ING traktuje jako swój obowiązek aktywny udział w inicjatywach poprawiających jakość życia. Stąd działania na rzecz tworzenia i oferowania nowych produktów, wspierania przedsięwzięć proekologicznych, kształtowania świadomości proekologicznej oraz zarządzania ryzykiem środowiskowym i społecznym.

Bank widzi swoją rolę we wspieraniu klientów dokonujących transformacji energetycznej czy podejmujących działania uwzględniające oszczędzanie energii. Jedną z gałęzi gospodarki, którą ING chce wspomagać, jest elektromobilność. To dla banku perspektywiczny rynek.

Razem z naszymi partnerami realizujemy projekty, które przyczyniają się do rozwoju rynku e-mobility i carsharingu. Wierzymy, że współdzielenie to właściwa droga do upowszechnienia samochodów elektrycznych i budowania smart cities w Polsce - informuje ING Bank Śląski.

Wraz z innogy uruchomił w Warszawie największy w Polsce, w pełni elektryczny system carsharingu. Mieszkańcom udostępniono 500 elektrycznych samochodów BMW i3, w tym 30 sportowych modeli BMW i3s.

ING Bank Śląski podejmuje wewnętrzne działania, których celem jest m.in. zmniejszenie zużycia energii. Po zakupie "zielonych certyfikatów" 100 proc. tej wykorzystywanej w banku pochodzi ze źródeł odnawialnych. Poprzez ograniczenie zużycia energii, papieru i odpadów elektronicznych minimalizuje się wpływ działalności operacyjnej na środowisko i klimat.

Swoją interakcję ze środowiskiem firmy widzą coraz częściej jako całość. Danfoss Poland, na co dzień wspierający oszczędność energii i ciepła u swoich partnerów, postanowił zamienić plastikowe butelki na zużywaną w firmie wodę na opakowania wielokrotnego użytku.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Czy mamy zielony trend w energetyce?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.140.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!