PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Daleka droga do wolnego rynku energii

Autor: Opr. DC
17-11-2006 00:00
Daleka droga do wolnego rynku energii
Korzysci decydujace o zmianie sprzedawcy Dzialania racjonalizujace koszty zuzycia energii elektrycznej

Większość małych i średnich przedsiębiorstw nie wie, jakie możliwości i szanse stwarza liberalizacja rynku energii elektrycznej w Polsce. Ich szefowie najczęściej nie zdają sobie sprawy, że mogą zmienić sprzedawcę energii elektrycznej - wynika z badań przeprowadzonych dla Urzędu Regulacji Energetyki.

Wśród badanych 253 przedsiębiorstw dominującą grupę stanowiły przedsiębiorstwa zatrudniające od 3 do 10 osób (41 proc.), firm z jednym lub dwoma pracownikami było 22 proc., a 1/5 badanych to przedsiębiorstwa zatrudniające od 10 do 50 osób. Pozostałe to firmy zatrudniające powyżej 50 osób i działalność prowadzona osobiście. W ponad połowie badanych przedsiębiorstw udział energii elektrycznej w kosztach przedsiębiorstwa jest niższy niż 10 proc., w 39 proc. wynosi od 10 do 20 proc., a w co piątej badanej firmie udział ten wynosi 6 proc. Zdaniem autorów badań, mimo stosunkowo niskiego (przeważnie poniżej 10 procent) udziału kosztów energii w ogólnych kosztach firmy, motywacja do obniżki kosztów poprzez wykorzystanie konkurencji na rynku i wybór tańszego sprzedawcy nie musi być mniejsza niż wtedy, gdy koszty energii stanowią znacznie powyżej 10 proc. ogólnych kosztów. W przypadku tych najmniejszych podmiotów nawet oszczędności rzędu kilkuset złotych są istotne, z kolei u większych (zatrudniających od 3 do 10 osób) jest szansa na znaczne większe oszczędności.

Co my wiemy o energii


Badania potwierdziły, że większa część małych i średnich przedsiębiorstw nie wie, jakie możliwości i szanse stwarza im liberalizacja rynku energii elektrycznej w Polsce. W 253 przedsiębiorstwach tylko w 87 (34 proc.) wiedziano, że od 1 lipca 2006 roku można zmienić sprzedawcę energii elektrycznej. Dwie trzecie badanych nie wiedziało o takiej możliwości. Spośród 87 świadomych możliwości zmian sprzedawcy ponad połowa uzyskała taką informację z mediów tradycyjnych lub z internetu. Autorów opracowania niepokoi fakt, że tylko w dziesięciu przypadkach o takich możliwościach informował przedsiębiorców dotychczasowy dostawca lub inny sprzedawca. Z faktu, że na 87 świadomych przedsiębiorstw aż 25 pozyskało taką informację „pocztą pantoflową” od innych przedsiębiorstw lub znajomych wynika, że problem rozwoju rynku energii elektrycznej w Polsce to problem... komunikacji. To wyzwanie pod adresem instytucji państwowych, medialnych, doradczych - należy szukać bardziej efektywnych sposobów informowania małych i średnich przedsiębiorstw.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


31 070 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 371 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.