Debata NP: transport w morzu zaniedbań

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor:
  • Dodano: 11-10-2006 00:00

Transport morski i kolejowy są skazane na współpracę, bo towary masowe czy kontenery najlepiej dowozić z portów koleją. Współpraca nie układa się najlepiej ze względu na zły stan torów i brak odpowiedniego zaplecza logistycznego. Lata zaniedbań spowodowały, że maleje udział transportu kolejowego w przewozach do i z portów morskich.

Redakcja "Nowego Przemysłu" zaprosiła przedstawicieli portów morskich oraz przewoźników kolejowych do debaty nad tym, jak poprawić połączenia portów z krajową siecią kolejową, czego porty oczekują od przewoźników kolejowych, a przewoźnicy od portów. Czy stan infrastruktury portowej i kolejowej umożliwia przyjęcie znaczących ilości nowych ładunków?

Uczestnicy debaty zwracali uwagę na rolę państwa, które powinno w znacznie większym stopniu niż do tej pory wspierać transport kolejowy i morski. Dyskutanci byli zgodni co do tego, że brakuje całościowej polityki transportowej państwa łaczącej cząstkowe strategie dla sektora transportu kolejowego, morskiego i drogowego. W tak niepewnych i zmieniających się warunkach trudno budować wiarygodne i trwałe strategie rozwoju firm transportowych i logistycznych. Firmy rozwijałyby się szybciej w stabilnym otoczeniu prawnym, finansowym i podatkowym.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Debata NP: transport w morzu zaniedbań

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.107.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!