Droga na giełdę

Droga na giełdę
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Krzysztof Orłowski
  • Dodano: 07-11-2006 00:00

Do wejścia na giełdę raczej nie trzeba firm namawiać. Od 2004 roku na parkiecie zadebiutowało prawie 90 firm, a wśród nich sporo spółek małych, które dzięki temu zwielokrotniły swoją wartość. Jednak sukces nie jest gwarantowany. Na giełdę też trzeba umieć wejść.

Sukces zachęca do naśladownictwa. Niejeden właściciel firmy żałuje, że się na giełdę do tej pory nie zdecydował, patrząc na cenę akcji Koncernu Mięsnego Duda, które w ciągu niespełna czterech lat podrożały ponad 7-krotnie lub firmę PBG, której wartość w ciągu dwóch lat wzrosła prawie 6-krotnie.

Nic więc nie wskazuje na to, żeby strumień nowych spółek na GPW miał wyschnąć. Tym bardziej że, jak wynika z badania przeprowadzonego przez KPMG wśród giełdowych debiutantów z lat 2004-2006, tylko 7 proc. z tych, którzy się na wejście na giełdę zdecydowali, żałowało tej decyzji. Dla zdecydowanej większości korzyści znacznie przewyższyły koszty. Obawy zwykle się nie potwierdziły, za to zakładane cele udało się osiągnąć.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Droga na giełdę

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.107.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!