Duże koncerny paliwowe nie śpią

Duże koncerny paliwowe nie śpią
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Dariusz Malinowski
  • Dodano: 11-04-2007 00:00

Zmiany na rynku stacji paliw nie pozostają bez wpływu na strategię największych graczy. Widać to doskonale na przykładzie firm zachodnich oraz Orlenu i Lotosu.

- Przyznam szczerze, że rynek Polski jest dla mojej macierzystej firmy jednym z priorytetowych ze względu na dużą liczbę mieszkańców i potencjalny wzrost sprzedaży paliw. Jednak ostatnio widać, że konkurencja się tu bardzo zaostrza. Każda z firm się mocno rozpycha, bo mało który z krajów UE ma tak dobre perspektywy, dotyczące konsumpcji paliw - wyjaśnia dyrektor w dużej zachodniej firmie paliwowej.

Zrezygnować z palmy pierwszeństwa nie zamierza PKN Orlen. Firma w kilku poprzednich latach systematycznie traciła udziały w rynku. Tę niekorzystną tendencję udało się zahamować, a w ubiegłym roku koncern na działalności detalicznej miał prawie 600 mln zł zysku netto.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Duże koncerny paliwowe nie śpią

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.221.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!