PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Dystrybucja stali: fuzje, przejęcia, debiuty

Autor: Renata Dudała
22-02-2008 00:00 |  aktualizacja: 29-02-2008 09:16
Dystrybucja stali: fuzje, przejęcia, debiuty
<b>Krzysztof Stępak</b>, prezes zarządu firmy Sambud 2
- Pierwsza połowa ubiegłego roku była bardzo dobra, druga znacznie poniżej oczekiwań. To oczywiście skorygowało plany - inwestycyjne czy giełdowe - wielu firm. Na wyniki drugiego półrocza niemały wpływ miał niekontrolowany import wyrobów, m.in. prętów budowlanych czy blach ocynkowanych z Chin. W lipcu i sierpniu 2007 roku sprzedaż pod względem ilościowym spadła nawet o 20 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2006 roku.

Zmienna koniunktura na rynku, a zwłaszcza przecena na warszawskiej giełdzie, ostudziła zapały. I trzeba było skorygować plany. Niektóre firmy wyhamowały inwestycje, gdyż nie osiągnęły tego, co wcześniej zaplanowały.

Na rynku dystrybucji należy się spodziewać wielu zmian. Na pewno będziemy mieć do czynienia z postępującą konsolidacją branży. Pierwsze działania w tym kierunku zostały już podjęte ze strony kilku firm dystrybucyjnych. Konsolidacja uporządkuje rynek, zarówno w zakresie dostaw wyrobów hutniczych, jak również cen. Na pewno nie będzie niekontrolowanego importu, tak jak to miało miejsce w drugiej połowie tego roku i co doprowadziło do załamania rynku.

Oczywiście, nie wystarczy się skonsolidować czy wejść na giełdę i problemy same znikną. Firmy odpowiednio wcześniej muszą zaoferować taki asortyment czy zakres usług, by sprostać rosnącym potrzebom rynku. Docelowo na rynku pozostaną najmocniejsi, reszta musi już dziś pomyśleć o zapewnieniu sobie niszy rynkowej.

Także nasza firma przygotowuje się do zmian na rynku. Prowadzimy rozmowy z inwestorem branżowym, rozważamy sprzedaż firmy, ale nie wykluczamy też innego wariantu, gdyby nie doszło do transakcji. Ze względu na klauzulę poufności nie mogę zdradzać szczegółów. Oczywiście, mamy plan na wypadek, gdyby nie doszło do sprzedaży.

Ponad 15 mln złotych przeznaczyliśmy w 2007 roku na rozbudowę centrum serwisowego i infrastruktury. Zakupiono m.in. linię do cięcia blach gorąco- i zimnowalcowanych. Centrum serwisowe wyposażone jest w nowoczesne linie technologiczne. Dzięki temu możemy zaoferować zróżnicowane usługi. Nowe inwestycje zdecydowanie zwiększą konkurencyjność firmy.

W 2007 roku kontynuowana była konsolidacja branży dystrybutorów stali. Obiektem zainteresowania potencjalnych nabywców było kilka firm. Nie wszystkie zamierzenia zostały jednak sfinalizowane.

Zapowiadane od dawna przejęcie TM Steel przez giełdowy Drozapol nie doszło do skutku. Według zarządu Drozapolu-Profil, jednym z czynników przesądzających o tym, że nie doszło do sfinalizowania transakcji, było pogorszenie wyników TM Steel.

- To prawda, że druga połowa 2007 roku była nieco słabsza w porównaniu do pierwszej, ale nie ponosimy strat - mówi Tomasz Milas, prezes zarządu TM Steel. - W pierwszej połowie ubiegłego roku osiągnęliśmy zysk netto ponad milion złotych, natomiast wartość sprzedaży za pierwsze półrocze wyniosła 135 mln złotych. Wyniki finansowe osiągane w drugiej połowie roku oscylowały w granicach "plus zera". Zatem nie można mówić o stratach.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!
<b>Krzysztof Stępak</b>, prezes zarządu firmy Sambud 2
- Pierwsza połowa ubiegłego roku była bardzo dobra, druga znacznie poniżej oczekiwań. To oczywiście skorygowało plany - inwestycyjne czy giełdowe - wielu firm. Na wyniki drugiego półrocza niemały wpływ miał niekontrolowany import wyrobów, m.in. prętów budowlanych czy blach ocynkowanych z Chin. W lipcu i sierpniu 2007 roku sprzedaż pod względem ilościowym spadła nawet o 20 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2006 roku.

Zmienna koniunktura na rynku, a zwłaszcza przecena na warszawskiej giełdzie, ostudziła zapały. I trzeba było skorygować plany. Niektóre firmy wyhamowały inwestycje, gdyż nie osiągnęły tego, co wcześniej zaplanowały.

Na rynku dystrybucji należy się spodziewać wielu zmian. Na pewno będziemy mieć do czynienia z postępującą konsolidacją branży. Pierwsze działania w tym kierunku zostały już podjęte ze strony kilku firm dystrybucyjnych. Konsolidacja uporządkuje rynek, zarówno w zakresie dostaw wyrobów hutniczych, jak również cen. Na pewno nie będzie niekontrolowanego importu, tak jak to miało miejsce w drugiej połowie tego roku i co doprowadziło do załamania rynku.

Oczywiście, nie wystarczy się skonsolidować czy wejść na giełdę i problemy same znikną. Firmy odpowiednio wcześniej muszą zaoferować taki asortyment czy zakres usług, by sprostać rosnącym potrzebom rynku. Docelowo na rynku pozostaną najmocniejsi, reszta musi już dziś pomyśleć o zapewnieniu sobie niszy rynkowej.

Także nasza firma przygotowuje się do zmian na rynku. Prowadzimy rozmowy z inwestorem branżowym, rozważamy sprzedaż firmy, ale nie wykluczamy też innego wariantu, gdyby nie doszło do transakcji. Ze względu na klauzulę poufności nie mogę zdradzać szczegółów. Oczywiście, mamy plan na wypadek, gdyby nie doszło do sprzedaży.

Ponad 15 mln złotych przeznaczyliśmy w 2007 roku na rozbudowę centrum serwisowego i infrastruktury. Zakupiono m.in. linię do cięcia blach gorąco- i zimnowalcowanych. Centrum serwisowe wyposażone jest w nowoczesne linie technologiczne. Dzięki temu możemy zaoferować zróżnicowane usługi. Nowe inwestycje zdecydowanie zwiększą konkurencyjność firmy.
 

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


31 070 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 371 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.